UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
AKB5100 | Ekonomi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersin Amacı: | Dersin amacı aktüerya bilimi öğrencilerine makro ve mikro ekonomideki ana başlıklar hakkında genel fikir vermek, ve aktüerya sınavlarının Ekonomi sınavını içeriklerini kapsamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler bu derste makro ekonomi konusunda genel bir fikir edinecek, enflasyon, yatırım gelirleri gibi piyasa ve finans değişkenlerinin ekonomik büyümeye olan etkilerini değerlendirebileceklerdir. Aynı zamanda öğrenciler piyasaların ve firmaların işleyişini, tüketici davranışlarını ve piyasa yapısının şirketlerin kararlarına olan etkisini anlayabilecektir. |
Makro ekonomi başlıkları: arz ve talep, makro ekonomik politikalar, istihdam analizi, para ve maliye politikaları, ekonomik büyüme ve iktisadi gelişme, uluslararası ticaret, enflasyon ve istikrar tedbirleri. Mikro ekonomi başlıkları: Tüketici ve üretici davranışları, fayda kuramı, üretim maliyeti, piyasa dengesi ve fiyat teorisi, firmaların davranışı ve rekabet piyasaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Toplam arz ve toplam talep, makro ekonomik politikalar. | ||
2) | İstihdam analizi ve işsizlik, ücretler ve gelir dağılımı. | ||
3) | Para ve para politikaları, maliye politikası. | ||
4) | Ekonomik büyüme. | ||
5) | Büyüme analizi ve iktisadi gelişme. | ||
6) | Makro ekonomik faaliyetlerin ölçülmesi. | ||
7) | Uluslararası ticaret, enflasyon ve istikrar tedbirleri. | ||
8) | Tüketici davranışı ve fayda. | ||
9) | Fayda teorileri ve tüketici dengesi. | ||
10) | Üretici davranışları ve üretici dengesi. | ||
11) | Üretim ve üretim maliyeti. | ||
12) | Piyasa dengesi:fiyat teorisi. | ||
13) | Firmaların davranışı. | ||
14) | Rekabet piyasaları. | ||
15) | Yarıyıl sonu sınavı. | ||
16) | Yarıyıl sonu sınavı. |
Ders Notları: | Dornbush, R., Fischer S., 1998, Macro Economics (Turkish translation). Lipsey, R.g., Courant, P.N., Ragan, C.T.S., (1999), Economics, Edison Wisley. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 15 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 24 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | |
10) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. | |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek | |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |