|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Olasılık tekrar, yaşam ve ölüm olasılıkları, mortalilte tabloları.
|
|
2) |
Mortalite tablosunun oluşturulması, beklenen yaşam süresi. |
|
3) |
Faiz kuramı tekrarı.Kesin anuiteler, dönem başı, dönem sonu ve sonsuz ödemeli anuiteler. |
|
4) |
Yaşam koşuluyla yapılacak tazminat ödemeleri, Hayat annüiteleri: tam hayat, dönem ve ertelenmiş hayat anuiteleri. |
|
5) |
Artan ödemeli hayat annüiteleri, Bir yıldan daha sık ödemeli hayat annüiteleri. |
|
6) |
Tam Hayat Sigortası ,hayat sigortası net tek primleri |
|
7) |
Yıllık primler, dönem sigortaları, karma sigorta. |
|
8) |
Ertelenmiş hayat sigortası,birikimli sigorta maliyeti
artan teminatlı hayat sigortası, prim iadeli hayat sigortası
|
|
9) |
İleri ve geriye dönük rezerv tanımlamaları. |
|
10) |
İleri ve geriye dönük rezerv tanımlamalarının eşitliği.
Fackler Birikim Formülü.
|
|
11) |
İştira değerlerine bağlı opsiyonlar. |
|
12) |
Brüt primler. |
|
13) |
Mortalite, faiz ve masraf farklılıklarından oluşacak
kar/zarar hesapları.Senaryo analizleri. |
|
14) |
Genel tekrar ve proje sunumları. |
|
Ders Notları: |
1.Life contingencies. Neill, A. Heinemann, 1977. 452 pages.
ISBN: 0434914401
2.Modern actuarial theory and practice. Booth, P. M.;
Chadburn, R. G.; Cooper, D. R. et al. Chapman & Hall, 1999.
716 pages. ISBN: 0849303885
3. The analysis of mortality and other actuarial statistics.
Benjamin, B.; Pollard, J. H. 3rd ed. Institute and Faculty
of Actuaries, 1993. 519 pages. ISBN: 0901066265
4. Actuarial mathematics. Bowers, N. L.; Gerber, H. U.;
Hickman, J. C. et al. 2nd ed. |
Diğer Kaynaklar: |
1.Life assurance mathematics, Scott, W.F. Herriot-Watt University 1999.
2.Strategic Financial Planning over the Lifecycle , Narat Charupat, Hieaxiong, Huang, Moshe A. Milevsky, Cambridge U.P, Mach 23,2013.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
|