MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL6012 | Siyaset Sosyolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI |
Dersin Amacı: | Bu ders politikayı anlamak ve analiz etmek için gerekli teorik beceriyi katar. Derste, aşağıdaki sorulara cevap aranır: Siyasi kampanyalar nasıl düzenlenir ve seçim nasıl kazanılır? Medyanın siyasetteki rolü nedir? Güç nedir? Devlet nedir? Devlet diğer sosyal yapılarla ve aktörlerle nasıl etkileşir? Devlet özerk midir? Kamu politikalarının benimsenmesinde ülkeler arasındaki farkların sebebi nedir? Bush'un başkanlığındaki ana politikalar ve politik başarılar nelerdir? Terörizmin sebebi nedir? Bu ders siyaset-sosyoloji ilişkisini irdeleyerek teorilerin sınıflandırılması, analizi ve üretilebilmesi becerisini yaratmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; şu becerileri kazanacaktır: 1. Siyaset ve sosyoloji ilişkisinin incelenmesi 2. Siyaset sosyolojisi teorilerinin sınıflandırılması 3. Sosyoloji ve siyasetin analiz edilmesi 4. Sosyoloji ve siyasetin birleştirilmesi 5. Siyaset sosyolojisi hakkında teori ileri sürebilme |
Modern ulus devlet, bilim ve teknoloji yönetimi, siyasi iletişim ve vatandaşlık gibi konseptler. Buna ek olarak ulus devletlerin sosyal hareketler, demokrasi ve küreselleşme sürecinde karşılaştığı zorluklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sınıf, güç ve devlet | ||
2) | Cinsiyet, Irk ve Devlet | ||
3) | Refah Devleti | ||
4) | Sivil Hayat ve Politik Katılım | ||
5) | Sivil hayat ve politik katılım (devam) | ||
6) | Toplumsal hareketler ve kültür | ||
7) | Toplumsal Hareketler ve Kültür (devam) | ||
8) | Bir Hareket Stratejisi olarak Terör | ||
9) | Bir hareket stratejisi olarak terör (devam) | ||
10) | Seçim sistemleri | ||
11) | Siyasette medya ve sosyal medya | ||
12) | Yasal muhalefet yöntemleri | ||
13) | Dersin gözden geçirilmesi | ||
14) | Dönem ödevlerinin sunumu |
Ders Notları: | Popkin, Samuel L. The Reasoning Voter: Communication and Persuasion in Presidential Campaigns. 2nd ed. Chicago, IL: Chicago University Press, 1994. Kingdon, John W. 1999. America the Unusual. New York: Worth Publishers. Marx, Karl & Friedrich Engels. 1983. The Communist Manifesto. New York: Washington Square Press. Eliasoph, Nina. 1998. Avoiding Politics: How Americans Produce Apathy in Everyday Life: New York: Cambridge University Press. Polletta, F. 2006. It Was Like a Fever. Chicago: University of Chicago Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 14 | 56 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 74 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 1 | 3 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |