ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL6012 Siyaset Sosyolojisi Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Dersin Amacı: Bu ders politikayı anlamak ve analiz etmek için gerekli teorik beceriyi katar. Derste, aşağıdaki sorulara cevap aranır: Siyasi kampanyalar nasıl düzenlenir ve seçim nasıl kazanılır? Medyanın siyasetteki rolü nedir? Güç nedir? Devlet nedir? Devlet diğer sosyal yapılarla ve aktörlerle nasıl etkileşir? Devlet özerk midir? Kamu politikalarının benimsenmesinde ülkeler arasındaki farkların sebebi nedir? Bush'un başkanlığındaki ana politikalar ve politik başarılar nelerdir? Terörizmin sebebi nedir? Bu ders siyaset-sosyoloji ilişkisini irdeleyerek teorilerin sınıflandırılması, analizi ve üretilebilmesi becerisini yaratmayı amaçlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
şu becerileri kazanacaktır:
1. Siyaset ve sosyoloji ilişkisinin incelenmesi
2. Siyaset sosyolojisi teorilerinin sınıflandırılması
3. Sosyoloji ve siyasetin analiz edilmesi
4. Sosyoloji ve siyasetin birleştirilmesi
5. Siyaset sosyolojisi hakkında teori ileri sürebilme

Dersin İçeriği

Modern ulus devlet, bilim ve teknoloji yönetimi, siyasi iletişim ve vatandaşlık gibi konseptler. Buna ek olarak ulus devletlerin sosyal hareketler, demokrasi ve küreselleşme sürecinde karşılaştığı zorluklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sınıf, güç ve devlet
2) Cinsiyet, Irk ve Devlet
3) Refah Devleti
4) Sivil Hayat ve Politik Katılım
5) Sivil hayat ve politik katılım (devam)
6) Toplumsal hareketler ve kültür
7) Toplumsal Hareketler ve Kültür (devam)
8) Bir Hareket Stratejisi olarak Terör
9) Bir hareket stratejisi olarak terör (devam)
10) Seçim sistemleri
11) Siyasette medya ve sosyal medya
12) Yasal muhalefet yöntemleri
13) Dersin gözden geçirilmesi
14) Dönem ödevlerinin sunumu

Kaynaklar

Ders Notları: Popkin, Samuel L. The Reasoning Voter: Communication and Persuasion in Presidential Campaigns. 2nd ed. Chicago, IL: Chicago University Press, 1994. Kingdon, John W. 1999. America the Unusual. New York: Worth Publishers. Marx, Karl & Friedrich Engels. 1983. The Communist Manifesto. New York: Washington Square Press. Eliasoph, Nina. 1998. Avoiding Politics: How Americans Produce Apathy in Everyday Life: New York: Cambridge University Press. Polletta, F. 2006. It Was Like a Fever. Chicago: University of Chicago Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 14 56
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 74
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 1 3
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar
Rapor Teslimi
Juri
Final
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı