ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1825 | Mantık ve Bilgisayar Uygulamaları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere mantık tasarımının temellerini, sentezini ve doğrulama yapmasını donanım tanımlama dilleri kullanılarak öğretmektir. Ders gerçek teknoloji ile güçlü bağlantıları bulunan temel bilgisayar tasarım kavramlarının sürekli evrim geçiren uygulamaları üzerinde yoğunlaşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; oSayısal mantık sistemlerinin temel kavramlarını anlayacak, oTemel prensipleri ve tasarım tekniklerini anlayacak ve basit sayısal mantık devrelerini analiz edebilerek tasarlayabilecek, oTemel bilgisayar örgütlemesini ve tasarımını yüksek düzeyli olarak anlayacaktır. |
Dersin içeriğinde ikili mantık, birleşimsel ve ardışık devre tasarımı, sonlu otomat tasarım teknikleri, komut kümesi mimarileri, ve temel işlemci tasarımını da içeren birçok konu bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilgisayar ve bilgi | Chapter 1. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
2) | Kombinatoryal mantık devreleri | Chapter 2. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
3) | Kombinatoryal mantık devreleri | Chapter 2. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
4) | Kombinatoryal mantık tasarımı | Chapter 3. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
5) | Kombinatoryal mantık tasarımı | Chapter 4. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
6) | Kombinatoryal fonksiyonlar ve devreler | Chapter 4. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
7) | Kombinatoryal fonksiyonlar ve devreler | Chapter 4. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
8) | Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri | Chapter 5. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
9) | Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri | Chapter 5. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
10) | Ardışık mantık devreleri | Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
11) | Ardışık mantık devreleri | Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
12) | Ardışık mantık devreleri | Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
13) | Ardışık mantık devreleri | Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 | |
14) | Ardışık mantık devreleri | Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110 |
Ders Notları: | Morris Mano, Charles R. Kime, “Logic and Computer Design Fundamentals”, Prentice Hall, 4/E, 2008, ISBN 0132067110. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 1 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 1 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 1 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 1 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 1 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 1 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 1 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 1 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |