|
Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction to Strategy |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, First 15 pages |
2) |
Three Steps of Strategic Management |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. Pages16-21 |
3) |
Competitive Intelligence and Self Evaluation |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 22-31 |
4) |
Analysis of External Environment |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 22-31
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 32-33
|
5) |
Strategic Future and Scenarios |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları,2011, Pages 34-37 |
6) |
Direction and Objectives |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 39-43 |
7) |
Strategic Alternatives |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 44-53 |
8) |
Preparing Roadmaps from Strategic Alternatives |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 56-63 |
9) |
Business Plan and Feasibility |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 64-65 |
10) |
Apllication of Strategy |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 68-69 |
11) |
Strategic Preparation |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 70-71 ve 82-95 sayfalar |
12) |
Action and Problem Solving |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 72-77 |
13) |
Evaluation of the Results |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 78-79 |
14) |
Concluding Remarks & General Review of Roadmaps |
|
15) |
Final Exam |
|
16) |
Final Exam |
|
Course Notes: |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. |
References: |
T. Çiftçi vd. Yeni İş Geliştirme, İSO Yayınları, 2004.
T. Çiftçi, Üç Adımda Stratejik Yönetim, İSO Yayınları, 2010.
A. Sungur vd. Sanayide Özdeğerlendirme, İSO Yayınları, 2011.
U. Tiryakioğlu vd. Yeni Ürün ve Tesis Yatırımlarında Fizibilite, İSO Yayınları, 2011.
M.Porter, Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, 2000.
P.Schwarts, The Art of Long View, Doubleday Currency 1996.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
The student acquires theoretical and practical knowledge related to his field at a basic level. |
|
2) |
The student owns information about moral discipline and ethical rules related to his field. |
|
3) |
The student uses theoretical and practical knowledge related to his field at a basic level; basic fundamental computer programs and related technologies. |
|
4) |
The student manages a duty independently by using the knowledge about his field at a basic level. |
|
5) |
The student evaluates the knowledge about his field at a basic level with a critical approach, he designates his learning needs and directs his learning. |
|
6) |
The student uses information and communication technologies with at least at basic level of European Computer Using Licence basic level of computer software which his field of study requires. |
|
7) |
The student complies with and contributes to quality management and processes. |
|
8) |
The student has sufficient consciousness about individual and public health, environmental protection and work safety issues. |
|
9) |
The student acts in accordance with laws, regulations, legislations and professional ethics related to individual duties, rights and responsibilities. |
|