|
Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction to Strategy |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, First 15 pages |
2) |
Three Steps of Strategic Management |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. Pages16-21 |
3) |
Competitive Intelligence and Self Evaluation |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 22-31 |
4) |
Analysis of External Environment |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 22-31
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 32-33
|
5) |
Strategic Future and Scenarios |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları,2011, Pages 34-37 |
6) |
Direction and Objectives |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 39-43 |
7) |
Strategic Alternatives |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 44-53 |
8) |
Preparing Roadmaps from Strategic Alternatives |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 56-63 |
9) |
Business Plan and Feasibility |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 64-65 |
10) |
Apllication of Strategy |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 68-69 |
11) |
Strategic Preparation |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 70-71 ve 82-95 sayfalar |
12) |
Action and Problem Solving |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 72-77 |
13) |
Evaluation of the Results |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 78-79 |
14) |
Concluding Remarks & General Review of Roadmaps |
|
15) |
Final Exam |
|
16) |
Final Exam |
|
Course Notes: |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. |
References: |
T. Çiftçi vd. Yeni İş Geliştirme, İSO Yayınları, 2004.
T. Çiftçi, Üç Adımda Stratejik Yönetim, İSO Yayınları, 2010.
A. Sungur vd. Sanayide Özdeğerlendirme, İSO Yayınları, 2011.
U. Tiryakioğlu vd. Yeni Ürün ve Tesis Yatırımlarında Fizibilite, İSO Yayınları, 2011.
M.Porter, Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, 2000.
P.Schwarts, The Art of Long View, Doubleday Currency 1996.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
He/she comprehends the main theories and terminology of International Trade. |
|
2) |
He/she comprehends the custom operations. |
|
3) |
He/she applies international finance and accounting knowledge to business life. |
|
4) |
He/she has skills of using computer and software. |
|
5) |
He/she analyses Turkey and EU foreign trade structure. |
|
6) |
He/she brings in the basic reason of international marketing. |
|
7) |
He/she consults basic law rules and legislation which built the legal frame of foreign trade. |
|
8) |
He/she evaluates and analyses risks which foreign trade companies may meet. |
|
9) |
He/she comprehends the international logistics and transportation. |
|
10) |
He/she has the qualification and eligibility to work on international platform. |
|
11) |
He/she uses efficient oral and written communication skills. |
|
12) |
He/she follows and applies the national and international actual and the economic developments about foreign trade. |
|
13) |
He/she has vocational ethical value that market needs in qualified staff, can use Turkish effectively in writing and speaking communication; have proficiency in foreign language knowledge to making international correspond. |
|