OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1806 | Yaşam Felsefesi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, felsefe ve yaşam arasındaki ilişki üzerinde durmak ve bu konudaki felsefi tartışmaların kavranmasını ve analiz edilmesini sağlamaktır. Felsefe ve yaşam arasındaki ilişkiyi konu alan felsefi tartışmaların kavranması günümüz düşüncesini anlamak ve analiz etmek için oldukça önemlidir. Bu tartışmaların Antikçağ’dan günümüze kadar uzanmaktadır. Özellikle Mutluluk, Dostluk, Başkası Problemi ve Ölüm gibi kavramların ele alınması ve açıklanması gerekmektedir. Ayrıca, Varoluşçuluk ve Hümanizm, önemli düşünce akımı olarak kabul edilmektedirler. Bu derste adı geçen kavramlar ve Varoluşçuluk ayrıntılı ve sistematik olarak ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrencinin analiz ve sorgulama yetisini geliştirmek. 2. Mutluluk, dostluk ve öteki gibi gündelik yaşama dair konular hakkında farkındalık oluşturmak. 3. Öğrencinin yaşamına ilişkin edindiği deneyimleri değerlendirme yetisi kazandırmak. 4. Öğrencinin yaşamını tek başına sürdürmediği ve daima “Öteki” ile bir yaşam paylaştığının farkına varması ve kendi dışındakilere karşı farkındalık oluşturmasını sağlamak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yaşam ve Felsefe Konu anlatımı | ||
2) | Yaşamın Anlamı Konu anlatımı | ||
3) | Yaşam Felsefesi ve Sokrates Konu anlatımı ve metin okuma | ||
4) | Adalet Kavramı ve Erdem ile İlişkisi Konu anlatımı | ||
5) | Dostluk Kavramı Konu anlatımı | ||
6) | 1. Ara Sınav | ||
7) | Başkası Problemi- Diğer Canlılar ve Biz Doğa ve Çevre için Farkındalık Oluşturma Konu anlatımı | ||
8) | Başkası Problemi ve Levinas Konu anlatımı | ||
9) | Varoluşçuluk ve Varoluşçuluğun iki temsilcisi: J.P. Sartre ve A. Camus | ||
10) | Hümanizm Konu anlatımı | ||
11) | Ölüm Kavramı Konu anlatımı | ||
12) | Ölüm ve Farklı Kültürler Konu anlatımı | ||
13) | Yaşam Ve Ölüm Arasında Konu anlatımı | ||
14) | Genel degerlendirme | ||
14) | Felsefe ve Günümüz: Değerlendirme Konu anlatımı |
Ders Notları: | Derste alınan notlar : “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) / Course Notes / Textbooks “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer). + Course Notes. |
Diğer Kaynaklar: | Platon “Sokrates’in Savunması”, Aristoteles “Nikomakhos’a Etik”, Pierre Hadot “Yaşam için Felsefe”, Alfred Weber “Felsefe Tarihi” |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 2 | % 15 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 94 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | |
8) | Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak | |
9) | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme | |
10) | Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme |