Yaşamın amacı ve anlamı nedir? Mutluluk, haz ve yararın yaşamdaki rolü nedir? Özgürlük ve yabancılaşma nedir? Adalet ve eşitlik nedir? Ahlak nedir? Ahlaki karar, eylem ve seçimlerimizin kaynağında ne yatar? Akıl ve tutku yaşamımızı nasıl etkiler? Ahlaki bağlamda iyi ve kötü nedir? Yaşam ile bağlantılı olarak ölümün anlamı nedir? Yaşamın anlamını ve amacını belirlemede dinin rolü nedir? Bu soru ve sorunlar Aristippos, Platon, Aristoteles, Epikuros, Zenon, Piron, Sextus, Augustinus, Aquinas, Hobbes, Leibniz, Spinoza, Hume, Kant, Schopenhauer, Nietzsche, Kierkegaard, Mill, Marx, Heidegger ve Sartre’ın kuramları bağlamında ele alınmaktadır. |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Felsefeye Giriş |
|
2) |
Etiğe Giriş |
|
3) |
Antik Çağ: Aristippos, Platon |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
4) |
Antik çağ: Aristoteles, Epikuros, Zenon |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
5) |
Antik Çağ: Piron, Aenesedimos, Sextus |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
6) |
Orta Çağ: Augustinus, Aquinas |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
7) |
Vize Sonuçları Üzerine Değerlendirme ve Çalışma |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
8) |
16., 17. Yüzyıl: Hobbes, Leibniz, Spinoza |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
9) |
18. Yüzyıl: Hume, Kant |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
10) |
19. Yüzyıl: Nietzsche, Kierkegaard |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
11) |
19. Yüzyıl: Mill, Marx |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
12) |
20. Yüzyıl: Heidegger, Sartre |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
13) |
20. Yüzyıl: Heidegger, Sartre II |
|
14) |
Genel degerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
3) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
4) |
Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
5) |
Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
|
|
6) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
|
7) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
8) |
Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |
|