|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi |
Sergi Tartışmaları |
3) |
Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi |
Sergi Tartışmaları |
4) |
Sanat Eleştirisinde Öznelci ve Nesnelci Yaklaşımlar |
Ders Notları |
5) |
Sanat Tarihinde Normatif Epistemoloji |
Ders Notları |
6) |
Sanat Tarihinde Spekülatif Epistemoloji |
Ders Notları |
7) |
Estetikte Heterenomie ve Autonomie |
Ders Notları |
8) |
Antik Yunan’da Felsefenin Gelişimi ve Sanat Düşüncesi:
Pythagoras, Herakleitos. |
Ders Notları |
9) |
Platon Felsefesi ve Sanat |
Ders Notları |
10) |
Aristoteles Felsefesi ve Sanat |
Ders Notları |
11) |
İlkçağ'dan Yeniçağ'a Estetik:
Aristoksenos, Baumgarten |
Ders Notları |
12) |
Kant Felsefesi ve Sanat |
Ders Notları |
13) |
Hegel Felsefesi ve Sanat |
Ders Notları |
14) |
Genel Tekrar |
|
Ders Notları: |
Yok |
Diğer Kaynaklar: |
Afşar Timuçin, Estetik, Bulut Yayınları, 2008.
Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları, Asa Kitabevi, 2000.
İoanna Kuçuradi, Sanata Felsefeyle Bakmak, Şiir-Tiyatro Yayınları, Ankara, 1979.
Hegel, Estetik. Güzel Sanat Üzerine Dersler.
Hegel, Mantık Bilimi.
Hegel, Tinin Fenomenolojisi.
Kant, Saf Aklın Eleştirisi.
Kant, Yargı Gücünün Eleştirisi.
Aristoteles, Poetica.
Aristoteles, Politika.
Platon, Şölen.
Platon, Devlet. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
3 |