ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1801 | 20. yy. Düşünce Tarihi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı 20. yüzyıl düşüncesine tarihsel perspektiften bir giriş yapmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenci: 20. yüzyıl düşüncesini tanımlayabilecektir. 20. yüzyıl düşüncesinin tarihsel dinamiklerini anlayacaktır. 20. yüzyıl düşüncesinin ana prensiplerini tanımlayabilecektir. Farklı düşünce sistemleri içinde açık görüşlü olabilecektir. Kompleks problemlere çözumler üreterek başkaları ile iletişim içinde olabilecektir. |
• 20. yüzyıl düşüncesinin evrimi • Tarihin ve ideolojinin yükselişi • Otoriteye yönelik saldırılar (sekülerleşme ve bireysellik) • Paralel gerçeklikler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Konulara giriş | yok | |
2) | Başlangıçlar: Max Plank ve Quantum, Paris'te Picasso, Nietzsche, Veblen, Spencer. | Dersin kitabı | |
3) | Einstein, Rutherford, Russell ve Whitehead, Savaşın entelektüel sonuçları, Wittgenstein. | Dersin kitabı | |
4) | Spengler, Barışın ekonomik sonuçları, ilerleme fikri, Whig tarih yazımı | dersin kitabı | |
5) | Fiziğin altın çağı, Freud ve Batı, Jung ve Modern İnsan | dersin kitabı | |
6) | Benjamin, Keynes, Türkiyedeki Alman Akademisyenler, | dersin kitabı | |
7) | Sartre, Merleu-Ponty, Camus, Beckett, Hannah Arendt | dersin kitabı | |
8) | Wittgenstein, Skinner Chomsky'e karşı, Hayek, Martin Luther King. | dersin kitabı | |
9) | Aya iniş, Braudel ve Annales Okulu, Pulsarlar | dersin kitabı | |
10) | Petrol krizi, Kapitalizmin Çelişkileri, Genetik Çalışmaları | dersin kitabı | |
11) | AIDS, Susan Sontag, Lyotard, Rorty. | dersin kitabı | |
12) | Toni Morrison, Salman Rushdie, Edward Said, Kültürel Savaşlar | Dersin Kitabı | |
13) | Değerlendirme | dersin Kitabı | |
14) | Final Sınavı | Dersin Kitabı |
Ders Notları: | Peter Watson, The Modern Mind, An Intellectual History of the 20th century (Perrenial, 2002) |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 1 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 1 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 1 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 1 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 1 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 1 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 1 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 1 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |