PAZARLAMA (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1801 | 20. yy. Düşünce Tarihi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı 20. yüzyıl düşüncesine tarihsel perspektiften bir giriş yapmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenci: 20. yüzyıl düşüncesini tanımlayabilecektir. 20. yüzyıl düşüncesinin tarihsel dinamiklerini anlayacaktır. 20. yüzyıl düşüncesinin ana prensiplerini tanımlayabilecektir. Farklı düşünce sistemleri içinde açık görüşlü olabilecektir. Kompleks problemlere çözumler üreterek başkaları ile iletişim içinde olabilecektir. |
• 20. yüzyıl düşüncesinin evrimi • Tarihin ve ideolojinin yükselişi • Otoriteye yönelik saldırılar (sekülerleşme ve bireysellik) • Paralel gerçeklikler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Konulara giriş | yok | |
2) | Başlangıçlar: Max Plank ve Quantum, Paris'te Picasso, Nietzsche, Veblen, Spencer. | Dersin kitabı | |
3) | Einstein, Rutherford, Russell ve Whitehead, Savaşın entelektüel sonuçları, Wittgenstein. | Dersin kitabı | |
4) | Spengler, Barışın ekonomik sonuçları, ilerleme fikri, Whig tarih yazımı | dersin kitabı | |
5) | Fiziğin altın çağı, Freud ve Batı, Jung ve Modern İnsan | dersin kitabı | |
6) | Benjamin, Keynes, Türkiyedeki Alman Akademisyenler, | dersin kitabı | |
7) | Sartre, Merleu-Ponty, Camus, Beckett, Hannah Arendt | dersin kitabı | |
8) | Wittgenstein, Skinner Chomsky'e karşı, Hayek, Martin Luther King. | dersin kitabı | |
9) | Aya iniş, Braudel ve Annales Okulu, Pulsarlar | dersin kitabı | |
10) | Petrol krizi, Kapitalizmin Çelişkileri, Genetik Çalışmaları | dersin kitabı | |
11) | AIDS, Susan Sontag, Lyotard, Rorty. | dersin kitabı | |
12) | Toni Morrison, Salman Rushdie, Edward Said, Kültürel Savaşlar | Dersin Kitabı | |
13) | Değerlendirme | dersin Kitabı | |
14) | Final Sınavı | Dersin Kitabı |
Ders Notları: | Peter Watson, The Modern Mind, An Intellectual History of the 20th century (Perrenial, 2002) |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. | |
2) | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | |
3) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. | |
4) | Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. | |
5) | Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir. | |
6) | Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. | |
7) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
8) | Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |