ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1710 Türk Şairleri ve Şiiri Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. KENAN SAYACI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. KENAN SAYACI
Dersin Amacı: Kültür tarihimizde öne çıkmış şairlerimizi yaşadıkları dönem, kısa hayat hikâyeleri, edebî kişilikleri ve eserleriyle tanıtmak suretiyle öğrencilere dil bilinci kazandırmanın yanı sıra şiirimizin gelişimi hakkında bilgi vermeyi; ele alınacak şiir örnekleriyle öğrencinin metin analizi yapma, yorumlama ve eleştirel düşünme becerisini geliştirmek.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Şairlerin yaşadıkları dönemin temel özelliklerini tanımak,
Şairlerin yaşadıkları dönemden şiirlerine yansıyanları fark etmek,
Ele alınan şairi, aynı dönemde yaşamış başka şairlerden ayıran özellikleri belirleyebilmek,
Şairin dili nasıl kullandığını, kelimelere kazandırdığı farklı anlamları fark etmek,
Şairin kullandığı dili, günümüzün günlük konuşma diliyle karşılaştırarak analiz etmek,
Şiirlerin yazılış sebebini analiz etmek,
Şiirlerde aktarılan duygu ve düşünceleri fark ederek söz veya yazıyla ifade edebilmek

Dersin İçeriği

Türk edebiyatının tarihî akışı içinde öne çıkan önemli şairler ve şiirleri
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme, tartışma yapmaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DERSİN AMAÇLARI, DERS İŞLEME YÖNTEMLERİ, DİL KÜLTÜRÜ, ŞİİR HAKKINDA GENEL BİLGİLER, ŞİİR GELENEĞİMİZDEN ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
2) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE YUNUS EMRE- NESİMÎ İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
3) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE HACI BAYRAM-I VELİ EŞREFOĞLU RUMÎ İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
4) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE KAYGUSUZ ABDAL- PİR SULTAN ABDAL İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
5) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NİYÂZÎ-İ MISRÎ- DADALOĞLU İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
6) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE ŞEM’Î- KARACAOĞLAN İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
7) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE RUHSÂTÎ- ÂŞIK VEYSEL FUZÛLÎ İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
8) ÜNİVERSİTE ARA SINAV HAFTASI
9) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE BÂKÎ- NÂBÎ- NEF’Î İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
10) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NEDİM- ŞEYH GÂLİP İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
11) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NAMIK KEMAL- ZİYA PAŞA İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
12) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE TEVFİK FİKRET- ZİYA GÖKALP İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
13) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NAZIM HİKMET RAN- MEHMET AKİF ERSOY İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
14) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE YAHYA KEMAL BEYATLI-NECİP FAZIL KISAKÜREK İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, Fuat Köprülü Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi, Dergâh Yayınları Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, N. Sami Banarlı Türk Edebiyatı Tarihi, Attila Özkırımlı Batı Tesirinde Türk Şiir Antolojisi, Kenan Akyüz Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Erman Artun

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak 1
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 1
3) Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak 1
4) Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak 1
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak 1
6) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak 1
7) Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak 1
8) Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak 1
9) Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak 1
10) Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak 1
11) Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak 1
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1