|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
DERSİN AMAÇLARI, DERS İŞLEME
YÖNTEMLERİ, DİL KÜLTÜRÜ, ŞİİR
HAKKINDA GENEL BİLGİLER, ŞİİR GELENEĞİMİZDEN ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
2) |
KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE
YUNUS EMRE- NESİMÎ
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
3) |
KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE
HACI BAYRAM-I VELİ EŞREFOĞLU RUMÎ
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
4) |
KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE
KAYGUSUZ ABDAL- PİR SULTAN ABDAL
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
5) |
KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE
NİYÂZÎ-İ MISRÎ- DADALOĞLU
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
6) |
KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE
ŞEM’Î- KARACAOĞLAN
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
7) |
KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ
KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE RUHSÂTÎ-
ÂŞIK VEYSEL FUZÛLÎ
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
8) |
ÜNİVERSİTE ARA SINAV HAFTASI
|
|
9) |
KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE BÂKÎ- NÂBÎ- NEF’Î
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
10) |
KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NEDİM- ŞEYH GÂLİP
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
11) |
KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NAMIK KEMAL- ZİYA PAŞA
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
12) |
KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE TEVFİK FİKRET- ZİYA GÖKALP
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
13) |
KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE
NAZIM HİKMET RAN- MEHMET AKİF ERSOY
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
14) |
KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE
YAHYA KEMAL BEYATLI-NECİP FAZIL KISAKÜREK
|
İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü,
görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile
ilgili çalışmalar.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak |
1 |
2) |
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. |
1 |
3) |
Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak |
1 |
4) |
Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |
5) |
Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak |
1 |
6) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak |
1 |
7) |
Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak |
1 |
8) |
Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak |
1 |
9) |
Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak |
1 |
10) |
Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak |
1 |
11) |
Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |
12) |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |