|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Türk edebiyatı genel tarihi |
19. yüzyıl Osmanlı toplumunun modernleşmesi ve bu modernleşmede romanın rolü. |
2) |
Edebi metne analitik yaklaşım. |
Edebi metni çözümlemede okuma stratejileri, analiz yöntemleri. |
3) |
Modernist roman |
Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
4) |
Doğu-Batı ikiliğinin modern alegorisi |
Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
5) |
Modern anlatıdan modernist anlatıya. |
Türk edebiyatında modernist anlatılar ve modernist anlatı teknikleri. |
6) |
Doğı-Batı ikiliğinin modern alegorisi |
Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
7) |
Modernist roman |
Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
8) |
Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. |
Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
9) |
Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. |
Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
10) |
Türk Edebiyatında Politik Roman |
Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, Sevgi Soysal |
11) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Semaver and Dülger Balığının Ölümü, Sait Faik |
12) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Değirmen, Sabahattin Ali. |
13) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Cenk Hikayeleri, Murathan Mungan |
14) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Usta Beni Öldürsene, Bilge Karasu |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul: YKY, 2002.
Orhan Pamuk, Kara Kitap, İstanbul: İletişim, 2004.
Oğuz Atay, Tehlikeli Oyunlar, İstanbul: İletişim, 2001..
Sevgi Soysal,Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, İstanbul: İletişim, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: İletişim, 1997.
Rita Felski, Uses of Literature, NY: Wiley-Blackwell, 2008.
Orhan Pamuk, Saf ve Düşünceli Romancı, İstanbul: İletişim, 1997.
James Wood, Kurmaca Nasıl İşler [How Fiction Works], İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme |
3 |
2) |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. |
3 |
3) |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme |
3 |
4) |
Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme |
3 |
6) |
Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme |
2 |
7) |
Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme |
2 |
8) |
Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme |
2 |
9) |
Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme |
2 |
10) |
Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi |
2 |