BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1706 Modern Türk Romanı ve Hikayeleri Bahar 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin üç ana amacı vardır: 1) Öğrencileri Türk edebiyatının temel metinlerine aşina kılmak. 2) Öğrencilere modern Türk edebiyatı hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak 3) Edebi metinlerin iç işleyişini ve yapısını ortaya çıkararak Türk romanına yaklaşımda öğrencilere analitik bir yaklaşım kazandırmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;

- Türk edebiyatı, Türk edebiyatı tarihi ve çağdaş yazma stratejileri hakkında temel bir kavrayışa sahip olacaklar.
- Türk romanının tarihselleştirilmesinde kazanılan bilgileri eleştirel ve analitik biçimde kullanabilecekler.
- Modern Türk romanına yaklaşımda çağdak okuma teknikleri ve analiz yöntemleri edinecekler.
- Belirli bir romanın sosyolojik bağlamı ve bununla ilintili meseleleri tartışabilir ve bu konuda görüşlerini yazılı olarak ifade edebilir hale gelecekler.
- Romanda inşa edilen kurgusal karakterlerin inşa süreçlerini kavrayabilecekler.
- Belirli bir roman hakkında kendi başlarına bir analizi planlayıp yazılı biçimde ifade edebilecek örgütlü çalışma yetisine sahip olacaklar.

Dersin İçeriği

Türk edebiyatı genel tarihi. 19. yüzyıl Osmanlı toplumunun modernleşmesi ve bu modernleşmede romanın rolü. Bir edebi metni çözümlemeye yönelik analitik yaklaşım.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türk edebiyatı genel tarihi 19. yüzyıl Osmanlı toplumunun modernleşmesi ve bu modernleşmede romanın rolü.
2) Edebi metne analitik yaklaşım. Edebi metni çözümlemede okuma stratejileri, analiz yöntemleri.
3) Modernist roman Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay
4) Doğu-Batı ikiliğinin modern alegorisi Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar
5) Modern anlatıdan modernist anlatıya. Türk edebiyatında modernist anlatılar ve modernist anlatı teknikleri.
6) Doğı-Batı ikiliğinin modern alegorisi Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar
7) Modernist roman Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay
8) Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. Yeni Hayat, Orhan Pamuk
9) Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. Yeni Hayat, Orhan Pamuk
10) Türk Edebiyatında Politik Roman Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, Sevgi Soysal
11) Türk edebiyatında kısa hikaye. Semaver and Dülger Balığının Ölümü, Sait Faik
12) Türk edebiyatında kısa hikaye. Değirmen, Sabahattin Ali.
13) Türk edebiyatında kısa hikaye. Cenk Hikayeleri, Murathan Mungan
14) Türk edebiyatında kısa hikaye. Usta Beni Öldürsene, Bilge Karasu
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul: YKY, 2002. Orhan Pamuk, Kara Kitap, İstanbul: İletişim, 2004. Oğuz Atay, Tehlikeli Oyunlar, İstanbul: İletişim, 2001.. Sevgi Soysal,Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, İstanbul: İletişim, 2009.
Diğer Kaynaklar: Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: İletişim, 1997. Rita Felski, Uses of Literature, NY: Wiley-Blackwell, 2008. Orhan Pamuk, Saf ve Düşünceli Romancı, İstanbul: İletişim, 1997. James Wood, Kurmaca Nasıl İşler [How Fiction Works], İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 5 35
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 3 6
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.