AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1705 | Edebiyat ve Toplum | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Edebi eserlerin, okuma hazzı yanında, toplumsal gerçeklik ve insanlık durumuna ilişkin bilgilenme yaşatacağını göstererek, öğrencilerin edebiyata ilgilerini artırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Modern dünya ve modern edebiyat hakkında bilgi sahibi olacaksınız. 2. Yaşadığınız dünya ve içinde bulunduğunuz toplum hakkında edebiyat aracılığıyla bilgilenmenin mümkün olduğu bilgisini edineceksiniz. 3. Edebi eserlerin içerdiği “insanlık durumu” sayesinde kendinize ve toplumsal ilişkilerinize eleştirel gözle bakabilme yeteneği kazanacaksınız. 4. Uzmanlık alanı dışında bilgilenmenin, müfredat dışı okumanın önemini kavrayacaksınız. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | ||
2) | Toplumsal olanın bilgisi nedir, nasıl elde edilir? | ||
3) | Toplumsal olanın bilgisi nedir, nasıl elde edilir? | ||
4) | Modern öncesi toplumlarda mitsel anlatı formları | ||
5) | Modern topluma geçişte Shakespeare tragedyaları | ||
6) | Modern anlatı formu ve Shakespeare tragedyaları | ||
7) | Cervantes çağı ve ilk roman: Don Kişot | ||
8) | VİZE | ||
9) | Sokaklardaki modernite 1: Goethe, Dickens ve Balzac | ||
10) | Sokaklardaki modernite 2: Gogol, Dostoyevski ve Tolstoy | ||
11) | Alternatif modernleşmeler: Marquez, Necip Mahfuz ve Füruğ Ferruhzad | ||
12) | Türk modernleşmesi ve Türk edebiyatı1: Ahmed Midhat’tan Nâzım Hikmet’e | ||
13) | Türk modernleşmesi ve Türk edebiyatı2: Nâzım Hikmet’ten Orhan Pamuk’a | ||
14) | Final |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | William Shakespeare, Macbeth (ç.Sabahattin Eyuboğlu), T. İş Bankası Yayınları Hamlet (ç.Sabahattin Eyuboğlu), T. İş Bankası Yayınları - Nâzım Hikmet, Şeyh Bedreddin Destanı, Yapı Kredi Yayınları Kuvayı Milliye Destanı, Yapı Kredi Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 12 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 94 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme | 3 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. | 3 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme | 3 |
4) | Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 2 |
5) | Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme | 3 |
6) | Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme | 2 |
7) | Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme | 2 |
8) | Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme | 2 |
9) | Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme | 2 |
10) | Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi | 2 |