|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş-Edebiyat ve Toplum ilişkisine genel bir bakış. |
|
2) |
Toplumsal olanın bilgisi nedir, nasıl elde edilir?
|
|
3) |
Toplumsal olanın bilgisi nedir, nasıl elde edilir?
Yazılı edebiyatın içerdiği ve yansıttığı toplumsal veriler ve bu verilerin değerlendirilme yöntemleri.
|
|
4) |
Modern öncesi toplumlarda
mitsel anlatı formları
|
|
5) |
Modern topluma geçişte Shakespeare tragedyaları
|
|
6) |
Modern anlatı formu ve
Shakespeare tragedyaları
|
|
7) |
Cervantes çağı ve ilk roman:
Don Kişot
|
|
8) |
Ara Sınav Haftası
|
|
9) |
Sokaklardaki modernite 1: Goethe, Dickens ve Balzac
|
|
10) |
Sokaklardaki modernite 2:
Gogol, Dostoyevski ve Tolstoy
|
|
11) |
Alternatif modernleşmeler: Marquez, Necip Mahfuz
ve Füruğ Ferruhzad
|
|
12) |
Türk modernleşmesi ve
Türk edebiyatı1:
Ahmed Midhat’tan Nâzım Hikmet’e
|
|
13) |
Türk modernleşmesi ve Türk edebiyatı2: Nâzım Hikmet’ten Orhan Pamuk’a |
|
14) |
Genel Değerlendirme |
|
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
William Shakespeare, Macbeth (ç.Sabahattin Eyuboğlu), T. İş Bankası Yayınları
Hamlet (ç.Sabahattin Eyuboğlu), T. İş Bankası Yayınları
- Nâzım Hikmet, Şeyh Bedreddin Destanı, Yapı Kredi Yayınları
Kuvayı Milliye Destanı, Yapı Kredi Yayınları
-Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997
-Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, Kenan Akyüz, Ank.1976
-“Biyografik Romanlardan Hareketle ‘Kişisel Tarih Toplumsal Tarih midir’ Sorunsalı Üzerine Bir İnceleme”, Folklor/Edebiyat, C.18, S.69, 2012-1, s.263-276
-“Göç ve Göçmenlik Edebiyatında Yer Alan Dramatik İnsan Manzaralarından Bir Kesit”, Kültür ve Edebiyatta Göç ve Göçmenlik, KIBATEK Yay., Ank.2009, s.47-51
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
4) |
Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
6) |
Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
7) |
Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
|
9) |
Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
10) |
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
11) |
Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
13) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
14) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|