|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin amacı, içeriği, yöntem, değerlendirme sistemi hakkında genel bilgi |
Dersin haftalık programı. |
2) |
Fantastik edebiyat kuramına giriş |
Pierre Jourde,ve Paolo Tortorese. "Fantastik: Mantık İçin Bir Skandal”. Çev. Esra Özdoğan, Kitap-lık. S. 66 (Kasım 2003): 79-81.
Nihayet Arslan, “Fantastik Nedir? “Yeni Bir Tür: 19.yüzyılda Fantastik:”, Nazlı Eray: Bir Okuma Denemesi, Ankara: Phonex, 2008: 5-20.
|
3) |
Fantastik edebiyat kuramı |
Tzvetan Todorov, Fantastik: Edebi Türe Yapısal Bir Yaklaşım. Çev. Nedret Tanyolaç Öztokat, İstanbul: Metis, 2004: 30-46, 47-63.
Jean-Luc. Steinmetz, “İzlekler,”Fantastik Edebiyat. Çev. Hasan Fehmi Nemli, İstanbul: Dost,
2006: 30-45.
|
4) |
Türk Edebiyatında Roman |
Güzin Dino, Türk Romanının Doğuşu. İstanbul: Cem Yayınları, 1978: 13-15.
Robert P. Finn, Türk Romanı (İlk Dönem 1872-1900), Çev. Tomris Uyar, İstanbul: Bilgi Yayınevi, 1984: 9-16.
Zeynep Uysal-Elkatip, “‘Modernleşen’ Türk Edebiyatına Bir Bakış.” Toplum ve Bilim. S. 81 (Yaz 1999): 127-137.
|
5) |
Roman Tartışması |
Hüseyin Rahmi Gürpınar, Ölüler Yaşıyor mu? |
6) |
Roman ve Film Tartışması (Edebiyattan Sinemaya: Drakula İstanbul’da) |
Ali Rıza Seyfi, Drakula İstanbul’da |
7) |
Roman Tartışması |
Kerime Nadir, Dehşet Gecesi
Kaya Özkaracalar, “Türkiye’de Gotik”, Gotik. İstanbul: L&M Yayınları, 2005: 62-78.
|
8) |
Roman Tartışması |
Süleyman Seyfi Öğün,“Türk Muhafazakârlığının Kültür Kökleri ve Peyami Safa’nın Yanılgısı”. Toplum ve Bilim. S. 74 (Güz 1997): 102-152
David Adams Leeming, Flights: Readings in Magic, Mysticism, Fantasy and Myth. New York: Harcourt Brace Jovanovich, Inc., 1974: 3-10.
Peyami Safa, Matmazel Noraliya’nın Koltuğu
|
9) |
Günümüzde Fantastik (Edebiyattan Sinemaya: Alice Harikalar Diyarında) |
Eric R. Rabkin, Fantastic Worlds: Myths, Tales and Stories. Toronto ve Melbourne: Oxford University Press, 1979: 3-26. |
10) |
Metin Analizi |
Rosemary Jackson, Fantasy: The Literature of Subversion. London: Routledge, 2003: 1-10, 61-91, 171-180.
Ahmet Hamdi Tanpınar, “Abdullah Efendi’nin Rüyaları”
|
11) |
Metin Analizi ve Film Tartışması (Edebiyattan Sinemaya: Şahmaran) |
Sigmund Freud, Sanat ve Edebiyat. Çev. Emre Kapkın, Ayşe Tekşen Kapkın, İstanbul: Payel Yayınevi, 1999: 325-359.
Murathan Mungan, “Şahmeran’ın Bacakları” |
12) |
Roman tartışması |
W. R. Irwin, The Game of Impossible: A Rhetoric of Fantasy. Urbana: University of
Illinois Press, 1976: 3-10, 89-100, 183-197.
Nazlı Eray, Aşkı Giyinen Adam
|
13) |
Edebiyattan Sinemaya: Yüzüklerin Efendisi: Kralın Dönüşü |
Bülent Somay, “Freudo Baggins’in Motor Yolculuğu: Bir Psikanaliz Olarak Fantazi Edebiyatı”, Tarihin Bilinçdışı, İstanbul, Metis, 2003: 98-119. |
14) |
Roman tartışması |
Brian Atterbery, The Fantasy Tradition in American Literature. Bloomington: Indiana University Press, 1980: 1-15.
David Adams Leeming, Flights: Readings in Magic, Mysticism, Fantasy and Myth. New York: Harcourt Brace Jovanovich, Inc., 1974: 178-196, 258-261.
Barış Müstecaplıoğlu, Korkak ve Canavar
|
Ders Notları: |
Pelin Aslan tarafından derlenen GEP 1210 kitabı
Hüseyin Rahmi Gürpınar, Ölüler Yaşıyor mu? İstanbul: Atlas Kitabevi, 1975.
Ali Rıza Seyfi, Drakula İstanbul’da, İstanbul: Kamer, 1997.
Kerime Nadir, Dehşet Gecesi, İstanbul: Sulhi Garan Matbaası, 1958.
Peyami Safa, Matmazel Noraliya’nın Koltuğu.
İstanbul: Ötüken Yayınevi, 1974.
Nazlı Eray, Aşkı Giyinen Adam, İstanbul: Doğan Kitap, 2001.
Barış Müstecaplıoğlu, Korkak ve Canavar, İstanbul: Metis, 2001.
|
Diğer Kaynaklar: |
David Sander, Fantastic Literature: A Critical Reader. London: Westport ve Connecticut, 2004.
Rosemary Jackson, Fantasy: The Literature of Subversion. London: Routledge, 2003.
Eric R. Rabkin, The Fantastic in Literature. New Jersey: Princeton University Press, 1977.
Tzvetan Todorov, Fantastik: Edebi Türe Yapısal Bir Yaklaşım. Çev. Nedret Tanyolaç Öztokat, İstanbul: Metis, 2004.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. |
2 |
2) |
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
3) |
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. |
1 |
4) |
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. |
4 |
5) |
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. |
2 |
6) |
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. |
3 |
7) |
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. |
1 |
8) |
Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. |
1 |
9) |
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. |
1 |
11) |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. |
1 |
12) |
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. |
1 |
13) |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. |
1 |
14) |
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. |
1 |
15) |
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. |
|
16) |
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. |
|
17) |
Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. |
|