AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1702 | Eleştirel Düşünce ve Edebiyat Eleştirisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilere, edebiyatın insana sadece okuma hazzı yaşatmakla kalmayıp, aynı zamanda, gerçeklik hakkında eleştirel bir bilgilenme süreci de yaşattığı kavratılarak, hem kendi gerçeklikleri hem de yaşadıkları dünyanın gerçekliği hakkında edebiyat aracılığıyla eleştirel bir bilgilenme sürecine girmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İnsanın gerçeklikle ilişki kurma biçimleri hakkında bilgileneceksiniz. 2. İnsanın gerçeklikle kurduğu ilişkinin dinamik biçimi olarak “eleştirel düşünce” ile tanışacaksınız. 3. İnsanın tarihinde ve bugününde eleştirel düşüncenin önemini kavrayacaksınız. 4. Edebiyatın da insanın gerçeklikle bir ilişki kurma tarzı olduğunu öğreneceksiniz. 5. Edebiyatın klasikleri aracılığıyla hem kendileri hem de yaşadıkları dünya üzerine eleştirel gözlem yapabilme yeteneğine kavuşucaksınız. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | ||
2) | İnsan ve gerçeklik: İnsanın gerçeklikle ilişki kurma biçimleri | ||
3) | Gerçekliğe ilişkin bilgi türleri: Dogma, Episteme, İmge | ||
4) | Eleştirel düşünce ve gerçeklik | ||
5) | Edebiyatta gerçeklik ve eleştirel düşünce | ||
6) | Antik Yunan düşüncesi ve tragedyanın doğuşu | ||
7) | Ortaçağ dünyası ve edebi ütopya | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Aydınlanma düşüncesi ve modern edebiyat: Faust | ||
10) | Modern dünyanın eleştirisi I: Goriot Baba, Mdam Bovary ve Kızıl ve Kara | ||
11) | Modern dünyanın eleştirisi II: Çağımızın Bir Kahramanı, Yeraltından Notlar ve Anna Karenina | ||
12) | 20. yüzyılda anti-hümanizma: Dönüşüm, Yabancı ve Godot’yu Beklerken | ||
13) | RomantiklerÜçüncü dünya hümanizmi: Sabahattin Ali ve Sait Faik öyküleri | ||
14) | Final Yüz yüze/Klasik yazılı |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | - Charles Baudelaire, Paris Sıkıntısı (ç.Tahsin Yücel), Türkiye İş Bankası Yayınları - Nikolay V. Gogol, Petersburg Öyküleri (ç.Ergin Altay), İletişim Yayınları - Sabahattin Âli, Seçme Öyküler, Kor Yayınları - Sait Faik Abasıyanık, Seçme Hikâyeler, Türkiye İş Bankası Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme | 3 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. | 3 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme | 3 |
4) | Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 2 |
5) | Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme | 3 |
6) | Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme | 2 |
7) | Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme | 2 |
8) | Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme | 2 |
9) | Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme | 2 |
10) | Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi | 2 |