|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Etik’in kaynaklarına uzun bir araştırma I Plato, Aristotle |
Ders notları |
3) |
Etik’in kaynaklarına uzun bir araştırma II Thomas Hobbes, Jean Jacques Rousseau. |
Ders notları |
4) |
Etik’in kaynaklarına uzun bir araştırmaIII Immanuel Kant, Karl Marx and Friedrich Engels, Charles Darwin, Friedrich Nietzsche, Sigmund Freud |
Ders notları |
5) |
Aklın Rolü I David Hume, Immanuel Kant, G.W.F.Hegel, |
Ders notları |
6) |
Aklın Rolü II Ludwig Wittgenstein, Jean-Paul Sartre, Thomas Nagel |
Ders notları |
7) |
Son İyi: M.K. Gandhi,, Aldous Huxley, Albert Camus |
Ders notları |
8) |
Doğal Hukuk, Doğal Haklar: Kuram- Thomas Aquinas John Locke, Robert Nozick, |
Ders notları |
9) |
Doğal Hukuk, Doğal Haklar: Eleştiri- Blaise Pascal, Jeremy Bentham, John Stuart Mill, |
Ders notları |
10) |
Film Gösterimi ve Tartışma- |
Ders notları |
11) |
Sonuçculuk- Jeremy Bentham, Henry Sidgwick, |
Ders notları |
12) |
Sonuçculuk |
Ders notları |
13) |
Film Gösterimi ve Tartışma- |
Ders notları |
Ders Notları: |
Oxford Readers: Ethics, ed. by Peter Singer, Oxford University Press, 1994 They can also benefit from the available Turkish translations of the texts |
Diğer Kaynaklar: |
A.Cevizci, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2. Baskı, 2007.
Immanuel Kant, Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi (çev.: İ. Kuçuradi), TFK Yayınları, Ankara, 1995.
İoanna Kuçuradi, Etik, TFK Yayınları, Ankara, 1996
Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, (çev. S. Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1998.
Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 2000.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
4) |
Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
6) |
Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
7) |
Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
|
9) |
Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
10) |
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
11) |
Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
13) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
14) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|