ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1606 | Önyargı ve Şiddet | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Önyargı ve Şiddet konularında bilgilenmeleri, baş etme yollarını öğrenmeleri ve toplumsal farkındalıklarının gelişmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sosyolojik ve sosyal psikolojik kavramların farkındalığıyla günlük dünya haberlerine odaklı tartışmalar sayesinde, öğrenciler bilimsel yaklaşımı öğrenecekler, aynı zamanda önyargı ve şiddet olaylarına bu gözle bakabileceklerdir. |
Ders, insana dair en önemli sorunlardan biri olan, pek çok sorunun da kaynağı olan önyargı ve şiddet kavramlarına bilimsel bir yaklaşım sunmaktadır. Önyargı ve şiddetin olası kaynakları, nedenleri ve etkileri eşcinsellik, ırkçılık, kadın sorunları gibi güncel örnekler/haberler üzerinden tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri/Fenomenoloji | Ders Notları | |
2) | Önyargı | Ders Notları | |
3) | Şiddet | Ders Notları | |
4) | Toplumsallaşma (Aile,Arkadaş,Okul,Medya) | Ders Notları | |
5) | Sosyal Biliş | Ders Notları | |
6) | Sosyal Algı | Ders Notları | |
7) | Bilişsel Çelişki Teorisi | Ders Notları | |
8) | Duygu, Düşünce ve Davranış | Ders Notları | |
9) | Grup Etkisi | Ders Notları | |
10) | Sevmek, İlgi Duymak ve Kişilerarası Duyarlılık | Ders Notları | |
11) | Propaganda, ve İkna | Ders Notları | |
12) | Önyargı/Şiddet/Propaganda ve İkna ile Başetme Yolları | Ders Notları | |
13) | Modernizasyon/Globalleşme | Ders Notları | |
14) | Kavram Tekrarı (uygulamalı, metin üzerinden) | Ders Notları |
Ders Notları: | -Elliot Aronson, The social animal (10th ed.). New York: Worth/Freeman. -Anthony Giddens, Sociology (5th ed.), Polity Press, UK. Films: -Destructive Obedience (Milgram) -Ageism, ABC TV |
Diğer Kaynaklar: | -Elliot Aronson, The social animal (10th ed.). New York: Worth/Freeman. -Anthony Giddens, Sociology (5th ed.), Polity Press, UK. Videos: Milgram, Destructive Obedience (Yıkıcı İtaat) Ageism, ABC TV (Yaşa Bağlı Ayrımcılık) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Özel güvenlik alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilme becerisini geliştirir. | 4 |
2) | Ekip halinde çalışma becerisini geliştirir. | 3 |
3) | Özel güvenlik uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri getirtebilme becerisini geliştirir. | 3 |
4) | Meslek etik ilkelerine uygun davranma bilincini geliştirir. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincini ve fiziksel gelişimi geliştirir. | 2 |
6) | Özel güvenlik ile ilgili güncel gelişmeler ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Özel güvenlik alanında mesleki yasal mevzuatı kavrayabilir. | 2 |
8) | İş yaşamında etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | 3 |
9) | Özel güvenlik teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 |
10) | Özel güvenlik ile ilgili süreçleri yönetme becerisi kazanır. | 2 |
11) | Girişimcilik becerisine sahip olur. | 4 |
12) | Özel güvenlik hakkında yabancı dil bilgi ve becerisine sahip olur. | 3 |