DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1604 | Kişilerarası İletişim | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Duygusal zeka ve Etkileşim Çözümlemesi çerçevesinde sunulacak etkili iletişim yöntemlerinin özümsenmesi sonucu öğrencilerin kendilerini ve iletişim kurdukları insanları anlamaları ve hedefleri doğrultusunda seçimler yaparak iletişim kurmayı öğrenmeleri dersin ana hedef. Bu eğitimin sonucunda öğrencilerin farkındalık düzeylerinin artarak gerek mesleki gerekse özel yaşamlarında iletişim kurarken disiplinli ve bilinçli seçimler yapabilmeleri amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu eğitimin sonucunda öğrencilerin farkındalık düzeylerinin artarak gerek mesleki gerekse özel yaşamlarında iletişim kurarken disiplinli ve bilinçli seçimler yapabilmeleri amaçlanmıştır. |
Bu derste gerek bireysel gerekse grup ortamlarında kişilerarası iletişim kurmanın ve hedeflere odaklanarak bu iletişimi sürdürmenin kuramsal boyutu ve uygulama alanları ile etkili sorun çözme yöntemleri üzerinde durulacaktır. Günümüz yaşam koşullarında gerek iş dünyasında gerekse ailede, özel yaşamda ve eğitimde bu farkındalık ve bilgi düzeyine sahip insanlara gereksinim giderek artmaktadır. Dersin ilk yarısında iletişim becerilerinin kuramsal geçmişi üzerinde durulacak, ikinci yarıda ise hem kişilerarası iletişim hem de kişinin kendi kendisiyle iletişimi konusunda kuramsal açıklamalar eşliğinde uygulamalı bir eğitim sunulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kişilerarası İletişim konularına giriş | Ders Notları | |
2) | Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri/fenomenoloji | Ders Notları | |
3) | Geri Bildirimin İletişimdeki yeri, geri bildirim türleri | Ders Notları | |
4) | Psikolojinin tarihçesi/ yıllar içinde insana ve bireye bakışın değişimi | Ders Notları | |
5) | Varoluşçuluk | Ders Notları | |
6) | Hümanist psikoloji ve Kişilerarası İletişim | Ders Notları | |
7) | Etkileşim Çözümlemesi (TA) ve Kişilerarasi İletişim | Ders Notları | |
8) | Duygusal Zeka/Duygu okur-yazarlığı | Ders Notları | |
9) | İletişim Engelleri | Ders Notları | |
10) | Etkili dinleme/Empati | Ders Notları | |
11) | Ben dili | Ders Notları | |
12) | Kabul Çizgisi/Ben Dili/Empati | Ders Notları | |
13) | Etkili problem çözme yöntemleri/ Çatışma Yönetimi | Ders Notları | |
14) | Etkili konuşma/ Etkili dinleme alıştırmaları | Ders Notları |
Ders Notları: | Excerpts from: Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito. Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press. Stevens,Person to Person,Pocket Books,N.Y.1967. May, Psychology and the Human Dilemma,1979,Norton and Company. Fromm, The Fear of Freedom,1984.Ark. Berne, Games People Play, 1967,Penguin Books. Harris,I’m OK, You’re OK, 1967, Avon Books. Goleman, Emotional Intelligence, 1996,Bloomsburry. Goleman, Working with Emotional Intelligence, Bantam Books, 1998. Hay, J. , Donkey Bridges for Developmental TA, Sherwood Publishing, UK, 1995. James M., Jongeward D., Born to Win, Perseus Books, 1996. Levine M, Effective Problem Solving, Prentice Hall, 1994. + Handouts of recent articles on relevant issues. At least two of the following films will be shown and discussed in class. Awakenings The Kid Twelve Angry Men Corrina Corrina |
Diğer Kaynaklar: | Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito. Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 4 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |