TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1509 | 20.yy. Siyasal Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı tarihsel bağlam çerçvesinde siyasal fikirlerin oluşma şartlarını incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste öğrenci: 1. Marksizmin gelişmesindeki tarihsel koşulları analiz eder. 2. Entelektüellerin siyasal fikirlerini değerlendirir. 3. Liberalism ve Marksizmi karşılaştırır. 4. Savaş sonrası siyasal yapısını bilir. 5. Sovyetler Birliğinin çöküş sebeplerini analiz eder. 6. Öğrenciler çeşitli bilgilerin sentezini yapıp düşüncelerini açık ve anlamlı bir şekilde ifade edebilirler. |
Bu ders 19. yüzyıldan itibaren ortaya çıkan siyasi fikirleri kapsar. Ana konular arasında Marksizm, Liberalizm, Cumhuriyetçilik ve Radikal akımlar yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Introduction to the Course | yok | |
2) | Tarih: Yapilar, Imparatorluklar Siyaset Felsefesi: Max Weber | Ders kitaplari | |
3) | Tarih: Bir Guc Sistemi olarak Avrupa Siyaset Felsefesi: Herbert Marcuse | Ders kitaplari | |
4) | Tarih: Birinci Dunya Savasi Siyaset Felsefesi: Hannah Arendt | Ders kitaplari | |
5) | Tarih: Eski Dunya Duzeninin Sonu Siyaset Felsefesi: C.B. Machpherson | Ders kitaplari | |
6) | Ara Sinav 1 | Ders kitaplari | |
7) | Tarih: Global Tarihin Ortaya Cikisi Siyaset Felsefesi: Michael Oakenshott | Ders kitaplari | |
8) | Tarih: Ikinci Dunya Savasi Siyaset Felsefesi: Friedrich Hayek | Ders Kitaplari | |
9) | Tarih: Soguk Savas Siyaset Felsefesi: Karl Popper | Ders kitaplari | |
10) | Tarih: Asya, Afrika ve Yakin Dogu Siyaset Felsefesi: Isaiah Berlin | Ders kitaplari | |
11) | Tarih: Yeni Ekonomik ve Toplumsal Dunyalar Siyaset Felsefesi: John Rawls | Ders kitaplari | |
12) | ARA SINAV II | Ders kitaplari | |
13) | Tarih: Degisen Dunya Dengeleri Siyaset Felsefesi: Robert Nozick | Ders kitaplari | |
14) | Tarih: Bir donemin sonu Siyaset Felsefesi: Jurgen Habermas | Ders kitaplari |
Ders Notları: | J. M. Roberts, "Twentieth Century: The History of the World, 1901 to 2000" (Penguin, 1999) Michael H. Lessnoff, Political Philosophy of the Twentieth Century (Blackwell, 1999) |
Diğer Kaynaklar: | NONE |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | 1 |
2) | Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
3) | Radyoloji, radyoterapi ve nükleer tıp alanlarında kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik medikal bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 |
4) | Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur. | 1 |
5) | Mesleki bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | 1 |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 1 |