|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Introduction to the Course |
yok |
| 2) |
Tarih: Yapilar, Imparatorluklar
Siyaset Felsefesi: Max Weber |
Ders kitaplari |
| 3) |
Tarih: Bir Guc Sistemi olarak Avrupa
Siyaset Felsefesi: Herbert Marcuse |
Ders kitaplari |
| 4) |
Tarih: Birinci Dunya Savasi
Siyaset Felsefesi: Hannah Arendt |
Ders kitaplari |
| 5) |
Tarih: Eski Dunya Duzeninin Sonu
Siyaset Felsefesi: C.B. Machpherson |
Ders kitaplari |
| 6) |
Tarih: Global Tarihin Ortaya Cikisi
Siyaset Felsefesi: Michael Oakenshott |
Ders kitaplari |
| 7) |
Genel Değerlendirme |
|
| 8) |
Ara Sinav Haftası |
Ders kitaplari |
| 9) |
Tarih: Ikinci Dunya Savasi
Siyaset Felsefesi: Friedrich Hayek |
Ders Kitaplari |
| 10) |
Tarih: Soguk Savas
Siyaset Felsefesi: Karl Popper |
Ders kitaplari |
| 11) |
Tarih: Asya, Afrika ve Yakin Dogu
Siyaset Felsefesi: Isaiah Berlin |
Ders kitaplari |
| 12) |
Tarih: Yeni Ekonomik ve Toplumsal Dunyalar
Siyaset Felsefesi: John Rawls |
Ders kitaplari |
| 13) |
Tarih: Degisen Dunya Dengeleri
Siyaset Felsefesi: Robert Nozick |
Ders kitaplari |
| 14) |
Tarih: Bir donemin sonu
Siyaset Felsefesi: Jurgen Habermas |
Ders kitaplari |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak |
1 |
| 2) |
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. |
1 |
| 3) |
Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak |
1 |
| 4) |
Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |
| 5) |
Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak |
1 |
| 6) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak |
1 |
| 7) |
Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak |
1 |
| 8) |
Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak |
1 |
| 9) |
Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak |
1 |
| 10) |
Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak |
1 |
| 11) |
Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |
| 12) |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |