FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1508 | Tarihi Değiştiren Savaşlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Antik Yunandan günümüze Dünya Tarihine damgasını vurmuş, siyasi ve kültürel sistemleri değiştirip yerlerine yenilerinin kurulmasına neden olmuş belli başlı savaşları incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrencileri. 1-Savaş dönemlerinde vatandaş br birey olarak ve devletin bir kurum olarak ne tür deneyimlerden geçtiğini algılayabileceklerdir. 2-Tarihi öneme sahip gelişmeleri tarih ve politika perspektifinden inceleyecek bilgiye sahip olacaklardır. 3-Hem askeri hem de sivil sistemlerde savaş olgusunu analiz edebileceklerdir. 4-Ulus-devlet, millet, milliyetçilik ve savaş kavramlarını irdeleyebileceklerdir. 5-Savaş ve barış süreçlerinde dünya politikasının nasıl değiştiğini gözlemleyebileceklerdir. |
Dünya Tarihinden önemli savaşlar Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, okuma, tartışma, ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Savaş ve Savaş Tarihine Giriş | ||
2) | Pers Savaşları: Pers İmparatorluğu vs. Yunan Şehir-Devletleri, 499-448 BC. | ||
3) | Falanjdan Lejyona.. Roma Tarzı Savaş | Okuma | |
4) | Plataea , Gaugamela, Cynoscephalae, Actium Muharebeleri | ||
5) | Haçlı Seferleri ve İslam Dünyasında Savaşlar | Okuma | |
6) | Amerikan Bağımsızlık Savaşı ve Fransız İhtilali: Benzerlikler, Farklılıklar | Okuma | |
7) | Napolyon Savaşları ve Avrupa'nın yeni siyasi yapısı | Okuma | |
8) | Ara Sınav Haftası | ||
9) | Birinci Dünya Savaşı | Okuma | |
10) | Çanakkale Savaşları ve Kurtuluş Savaşı | Okuma | |
11) | İkinci Dünya Savaşı | Okuma | |
12) | Yeni Dünya Düzeni: Soğuk Savaş, 1946-1991 | Okuma | |
13) | Vietnam Savaşı | Okuma | |
14) | Amerika Birleşik Devletleri ve İran-Irak Savaşı | Okuma |
Ders Notları: | Lecture notes to be photocopied |
Diğer Kaynaklar: | Neiberg, Michael. Warfare in World History. London ; New York: Routledge, 2001 Bernard Brodie, War and Politics (NY: Macmillan, 1973), pp. 276-340 Michael W. Doyle, Ways of War and Peace. New York: W.W. Norton, 1997. Chap. 1 Jack S. Levy, War in the Modern Great Power System, 1495-1975. Lexington: University Press of Kentucky, 1983. Chap. 3-4 (especially pp. 50-53). David Ziegler, War, Peace and International Politics, 2nd ed., (Boston: Little, Brown, 1981),chapter 15 ("Disarmament"), pp. 249-26 Michael Howard, War in European History. 2nd edit. Oxford University Press, 2001. Peter Paret, ed. Makers of Modern Strategy: from Machiavelli to the Nuclear Age. Princeton:Princeton University Press, 1986 Theodore Ropp, War in the Modern World. Revised ed. JHU Press, 2000. Ali M. Ansari, Confronting Iran. New York: Basic Books, 2006. Dilip Hiro, War without End. London: Routledge, 2005. Phebe Marr, The Modern history of Iraq. Boulder, Co.: Westview, 2004. Bing West, The Strongest Tribe: War,Politics and the Endgame in Iraq. New York: Random House, 2008. John C. Campbell, "The Soviet Union and the United States in the Middle East," Annals of the American Academy of Political and Social Science, Vol. 401, America and the Middle East (May, 1972), pp. 126-135 Douglas Little, "The Making of a Special Relationship: The United States and Israel, 1957-68." International Journal of Middle East Studies, Vol. 25, No. 4. (Nov., 1993), pp. 563-585. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | 6 | 24 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 91 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 1 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | 1 |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 1 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 1 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 1 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 1 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek | 1 |
9) | Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek | 1 |
10) | Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak | 1 |
11) | Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek | 1 |