BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1501 | Anadolu Uygarlıkları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders Anadolu Uygarlık'larına arkeoloji, sanat ve mimarlık tarihi çalışmalarını kullanarak temel giriş ve bilgi edindirme amacı taşır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Anatolia (Turkey) has acted as the bridge linking Asia and Europe. The goal of this course is to highlight Anatolia’s unique geographical positioning and to demonstrate how it has been home to countless civilizations, witnessing the mass migration of diverse peoples shaping the course of history. Studying the material, we will see how Anatolia has developed a unique blend of cultures - each with its own distinct identity, each linked to its predecessors through history. To ease the process of learning in class, each week, we will focus on one historical figure and two sites or artifacts. Special emphasis will be placed on monumental artwork and artifacts of the Ancient Anatolia as the product of cultural and historical factors. We will examine how and why the sites and monuments in Anatolia decisively shaped Western European, Greek Orthodox, and Islamic civilizations |
Ekrem Akurgal, Ancient Civilizations and Ruins of Turkey. (Istanbul, 1985). |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | 1.Week: Introduction: Anatolia, Land and Peoples The Historical Geography of Anatolia and First Civilizations in Anatolia | ||
2) | Hittite Imperial Civilization | ||
3) | The Legend of Troy: Achaeans and Hittites on the Anatolian Shores | ||
4) | Croesus of Lydia and Midas of Phrygia: Anatolian Kingdoms of the Iron Age (1000-550 B.C.) | ||
5) | From Cyrus to Alexander: Achaemenid and Hellenistic Legacy in Anatolia | ||
6) | Rome in Anatolia: the Transformation of an Empire | ||
7) | God(s) and Sanctuaries in Anatolia: Judaism and Christianity from Saint Paul to Constantine | ||
8) | East meets West in Anatolia: Cultural Encounters | ||
9) | Byzantines, Crusaders and Seljuk Turks and the Other Tuırks | ||
10) | Islamic Dynasties in Anatolia I, 1100-1450 | ||
11) | Islamization of Anatolia II, 1100-1450 | ||
12) | Early Ottomans | ||
13) | Ottoman Imperial Civilization | ||
14) | Ottoman Imperial Civilization II | ||
15) | Final Sınavı | ||
16) | Final sınavı |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | 2 | % 10 |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 25 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilgilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı problemlerinde kullanma becerisi | |
2) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi ve ilgili alanlarda problemleri tanınma ve çözme becerisi | |
3) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında yaratıcı projeler ortaya koyabilme, deneysel olarak gerçekleme ve sonuçları yorumlama becerisi | |
4) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanındaki uygulamalar için gerekli teknikleri ve iş güvenliği prensiplerini öğrenme ve ilgili ölçme araçlarını kullanabilme becerisi | |
5) | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi | 5 |
6) | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi | 3 |
7) | Kendi konusunda ve genelde teknolojik gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisi | |
8) | Bilişim teknolojilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında kullanabilme becerisi | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma ve bunlara duyarlı davranabilme becerisi | |
10) | Kalite standartları ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma; yönetim kurallarına, standartlarına ve iş disiplinine uyma becerisi | |
11) | Atatürk’ün ilkeleri ışığında Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş tarihi bilgisine sahip olma. | |
12) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisi | 3 |