ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1417 | İspanyolca I | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Öğrenciler belli başlı belirli ihtiyaçlarına yönelik günlük ifade ve deyimleri anlayıp kullanabilirler. Kendilerini tanıtabilirler, insanların nerede yaşadıkları, kimleri tanıdıkları, nelere sahip olduklarına dair sorular sorabilirler ve bu tip sorulara cevap verebilirler. Karşı taraf yavaş ve açık bir şekilde konuştuğu ve yardımcı olduğu takdirde basit bir şekilde diyalog içinde bulunabilirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; o gerçekleştirmeyi istediklerinden ve sebeplerinden bahsetmek o ilgisini çeken aktiviteler, vb. den bahsetmek o alışveriş yapmak vb. gibi temel iletişimsel durumlarda ihtiyaçlarını karşılamak o ülkeler, şehirler vb. yerler hakkında genel bilgi vermek ve iklimlerinden bahsetmek o tanıdıkları bir kişiden bahsetmek. (yaş, meslek, hobi vb.) |
Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1 seviyesine getirmektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Alfabe, telaffuz alıştırmaları, artikeller, tanışma. | Español sin fronteras, konu I Pasaporte, konu I | |
2) | Sıfatlar, sıfat çekimleri, düzenli fiiller. | Español sin fronteras, konu I Pasaporte, konu I | |
3) | Düzensiz fiiller, yönler, adres sorma, sayılar. | Español sin fronteras, konu 2 Pasaporte, konu 2 | |
4) | İfade şekilleri, fiil çekimleri, zarflar. | Español sin fronteras, konu 2 Pasaporte, konu 2 | |
5) | Alışveriş konuşmaları, Latinamerika ifadeleri, fiillere devam. | Español sin fronteras, konu 3 Pasaporte, konu 3 | |
6) | Introduction to imperative forms, possessive forms. | Español sin fronteras, konu 3 Pasaporte, konu 3 | |
7) | “Ir+a” future, more adverbs. | Español sin fronteras, konu 4 Pasaporte, konu 4 | |
8) | Kibar form, plan yapma. | Español sin fronteras, konu 4 Pasaporte, konu 4 | |
9) | Telefon diyalogları, gereklilik ve zorunluluk kipleri. | Español sin fronteras, konu 5 Pasaporte, konu 5 | |
10) | “Gustar”(hoşa gitme) ve benzer fiil yapıları. | Español sin fronteras, konu 5 Pasaporte, konu 5 | |
11) | Kiplere devam | Español sin fronteras, konu 6 Pasaporte, konu 6 | |
12) | “que, quien, donde, etc” ile karmaşık cümle yapıları. | Español sin fronteras, konu 6 Pasaporte, konu 6 | |
13) | tekrar | Español sin fronteras, konu 7 Pasaporte, konu 7 | |
14) | tekrar | ||
15) | Final Sınavı | ||
16) | Final |
Ders Notları: | Español sin fronteras/Pasaporte |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 15 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 1 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 1 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 1 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 1 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 1 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 1 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 1 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 1 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |