|  | Hafta | Konu | Ön Hazırlık | 
| 1) | “Barbaros Hayreddin Paşa” (Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) | (Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) | 
| 2) | “Barbaros Hayreddin Paşa” | (Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) | 
| 3) | “Barbaros Hayreddin Paşa” | (Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) | 
| 4) | “Ulemâya Dâir” 
* İsm-i fâ‘il, İsm-i mef‘ûl | (Koçi Bey Risâlesi’nden) | 
| 5) | “16. Yüzyılın Siyaset Bilimcisi Lütfi Paşa’nın Devlet Adamlarına Tavsiyeleri” 
* Aksâm-ı seb‘a. | (Lütfi Paşa, Âsafnâme) | 
| 6) | “16. Yüzyılın Siyaset Bilimcisi Lütfi Paşa’nın Devlet Adamlarına Tavsiyeleri”–
*Aksâm-ı seb‘a. | (Lütfi Paşa, Âsafnâme) | 
| 7) | “İstanbul’da Çarşı ve Pazarların Düzeni Hakkında” 
    *Sıfat-ı müşebbehe, İsm-i tafdîl, Arapça ve Farsça edatlar. | (Anonim, Kitâb-ı Mesâlih) | 
| 8) | “Evliyâ Çelebi’ye Göre Amasya”- 
*Arapça ay ve gün adları, Sayılar |  | 
| 9) | “Pîrî Reis’e Göre Bozcaada” | (Pîrî Reis, Kitâb-ı Bahriye) | 
| 10) | “Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb. |  | 
| 11) | “Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb. |  | 
| 12) | “Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb. |  | 
| 13) | Oruç Bey yazmalarına göre Ankara Savaşı (1402). |  | 
| 14) | Âşık Paşazade, Neşrî, |  | 
|  | Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | 
| 1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 1 | 
| 2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | 1 | 
| 3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 1 | 
| 4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 1 | 
| 5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 1 | 
| 6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 1 | 
| 7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 1 | 
| 8) | Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak | 1 | 
| 9) | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme | 1 | 
| 10) | Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme | 1 |