|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Dersin sunumu, Çin dili ve kültürü hakkında bilgi, Çince fonetik kuralları |
Çalışma kağıtları |
| 2) |
Pinyin alfabesine giriş, Çince’deki 4 ton ve çeşitleri, Çince’deki ilk ve son harflerin (sesli – sessiz) birleşimleri, telaffuz alıştırmaları |
Çalışma kağıtlari |
| 3) |
Pinyin alfabesine giriş, heceleme kuralları, ton işaretleri, Çince Fonetik Alfabe şarkısı |
Çalışma kağıtları, CD |
| 4) |
Çince karakterlerdeki basit çizgiler – çizgi yazımı, bazı basit Çince karakterleri öğrenme, bazı geleneksel karakterlere giriş |
Çalışma kağıtları |
| 5) |
Tekrar ve Küçük sınav 1 |
Dersin kitabı, |
| 6) |
Selamlaşma – Vedalaşma ifadeleri (Ni hao! / Zaijian!) , kişisel zamirler, günlük ifadeler |
Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları |
| 7) |
Sınıf içinde kullanılan Çince ifadeler , birbirini tanımak |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
| 8) |
“Olmak” fiili - diğerlerini tanıştırma, minnettarlığı ifade etmek |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
| 9) |
Tekrar ve Küçük sınav 2 |
Dersin kitabı |
| 10) |
Basit, “Evet-Hayır” lı sorular (…………… ma?) |
Dersin kitabı,CD
Çalışma kağıtları
|
| 11) |
İsmin genitif (iyelik) hali - (…… -in kalemi…….) , dinleme ve yazma etkinlikleri |
Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları |
| 12) |
Sözlü sınav, “Kim?” soru kelimesi, 1 – 10 arası sayılar, sporlar |
Dersin kitabı |
| 13) |
Yeni geleneksel karakterler, dinleme ve okuma etkinlikleri |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
| 14) |
Tekrar gözden geçirme ve küçük sınav 3 |
Dersin kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
| 2) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
| 3) |
Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
| 4) |
Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
| 5) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
| 6) |
Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
| 7) |
Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
| 8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
|
| 9) |
Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
| 10) |
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
| 11) |
Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
|
| 12) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
| 13) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
| 14) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|