|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Japonca hakkında bilgilendirme, Hiragana yazı sisteminin tanıtılması |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
2) |
Katakana yazı sisteminin tanıtılması, Hiragana ile karşılaştırmalı okuma ve yazma egzersizleri |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
3) |
Kendini tanıtma, bir kişinin uğruyu, işi vs. hakkında bilgi verme/edinme |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
4) |
Nesneleri gösterme, işaret sıfat ve zamirleri ( kore/sore/are) |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
5) |
Nesnelerin kime ait olduğunu bildirme ( kişi zamiri +no) Hiragana ve katakana yazı alıştırmaları |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
6) |
Yerler hakkında konuşma ( koko /soko/asoko ) 1’den 10,000’kadar sayılar |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
7) |
Alışveriş fiyat sorma ve söylemesaati söyleme, Japonca’daki sayma sistemlerine giriş. |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
8) |
Geniş ve geçmiş zamanın tanıtılması |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
9) |
Geniş ve geçmiş zamanın alıştırmaları ile ashita, ototoi, kinou gibi kelimelerin kullanımı. |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
10) |
Zaman bildirme ( kara –made...) Saat söyleme egzersizleri, Hiragana ve Katakana alıştırmaları |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
11) |
Gelecek zamana giriş ashita, rai, asatte gibi kelimelerin kullanımı, haftanın günleri, aylar. |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
12) |
Yer edatları (ni , de, he) ; zaman (ni) ve ulaşım araçları (de), ile (to) Bir kişinin telefon numarasını sorma, telefonda konuşma |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
13) |
Tarihin okunması, sorulması (nangatsu nan nichi desu ka ; özel günler, Japonya’daki festivaller |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
14) |
Tüm öğrenilen dilbilgisi zamanlarını kullanarak plan yapma. Okuma anlama alıştırmaları |
Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
15) |
Final sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme |
3 |
2) |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. |
3 |
3) |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme |
3 |
4) |
Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme |
3 |
6) |
Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme |
2 |
7) |
Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme |
2 |
8) |
Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme |
2 |
9) |
Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme |
2 |
10) |
Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi |
2 |