|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Ders sunumu, Arapça dili ve kültürü hakkında bilgi, Tanışma ve kendini tanıma. Konu ile ilgili power point sunum |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
| 2) |
Arap Alfabesine giriş: Başlangıç, orta ve bitişler, telefuz ve işaretler; Şemsiye ve Kameriyye Harfleri Sesliler ve Çeşitleri Yazı İşaretleri Cezm/Sükûn ( ــْـ ) Şedde ( ـــّــ ) Tenvin ( ـًــٍـــٌ ) Noktalama İşaretleri |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
| 3) |
Kelime bazında harfleri tanıma ve yazma / 1’den 20’ye kadar sayılar. Basit temel soruları sorma ve cevaplama. |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
| 4) |
Zamirler. Konuşma dili ve yazı dili dururmu. Kendini tanıtma. İsim Fiil ve Çeşitleri |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
| 5) |
Cümle, soru tipleri ve artikel / 20’den 100’e kadar sayılar |
Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
| 6) |
Resim üzerinden bilgi aktarımı. Müzekker ve Müennes / Zamirler. Cem'i/Çoğul Çeşitleri Cem’i Sâlim A) Cem’i Müzekker Sâlim b) Cem’i Müennes Sâlim Cem’i Teksir |
Ana dili Arapça olmayanlara arapça dersi / Gramer and dialog / Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
| 7) |
Restoranda menü, sipariş, vermek ve hesap istemek. Müfred (Tekil), Müsenna. Genel tekrar. |
Linguaphone “Lessons in Arabic” MCMLXXVII Linguaphone Inst. Ltd. London |
| 8) |
Haftanın günlerini, mevsimler,yıllar ve ayları öğrenmek. Olumsuz ekleri. Bağlaçlar ve olumsuz ekleri. |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
| 9) |
Saati ve havadurumunu öğrenmek. Konu ile alakalı power point sunum. İsim Cümlesi ve Ögeleri. |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
| 10) |
Boş zaman aktivitelerini öğrenmek |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
| 11) |
Boş zaman aktivitelerini öğrenmek |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
| 12) |
Tatilde yapılan aktiviteler ile ilgili konuşmak ve yazmak. İsmin Halleri. 100 ve sonrası. |
Linguaphone “Lessons in Arabic” MCMLXXVII Linguaphone Inst. Ltd. London |
| 13) |
Sıfatların derecelendirilmeleri. Cümle üzerinde çalışma + genel tekrar. |
Ana dili Arapça olmayanlara arapça dersi / Gramer and dialog / Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye
Arapça Kursu Fono Açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İatanbul, 1998/Çalışma kağıtlar
|
| 14) |
Sunumlar |
|
| 15) |
Final Sınavı |
|
| 16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek |
1 |
| 2) |
Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek |
1 |
| 3) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak |
1 |
| 4) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek |
1 |
| 5) |
Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek |
1 |
| 6) |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek |
1 |
| 7) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek |
1 |
| 8) |
Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak |
1 |
| 9) |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme |
1 |
| 10) |
Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme |
1 |