DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1131 | Klasik Müziğe Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | ERMAN TÜRKİLİ |
Dersin Amacı: | Klasik Müziğin görsel ve dinleti ağırlıklı bir yöntem ile anlatılması ve kazandırılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Evrensel müziği tanımaları, müzik terminolojisini anlamaları,.Sanatın diğer kolları ile ilişkilerinin öğrenilmesi. |
Antik Çağdan Viyana Klasiklerine kadar olan dönem ve Müzik türlerinin tanımı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Antik ve Orta Çağlarda Müzik Gregorien kilise müzikleri | ||
2) | Gotik Çağ Müzik ve Mimaride Terminoloji | Gotik Çağ Müzik DVD | |
3) | Üvertür, Orotoryo, ve Madrigal tanımları | cd | |
4) | Rönesans Çağı etkileri, Terminoloji | ||
5) | Opera tanımı İnsan seslerinin sınıflandırılması | dvd | |
6) | Orkestra Çalgılarının tanımı | ||
7) | Homofoni, Polifoni,Parti ve Partisyon | Notaların incelenmesi | |
8) | Barok Çağ, Barok Devrin kültürel temelleri | ||
9) | Bach,Vivaldi, Scarlatti , Barok döneminde Opera | ||
10) | Oda Müziği ve Süit Tanımları | ||
11) | Klasik Döneme Genel Bakış. Diğer sanat dalları ile karşılaştırma | ||
12) | Viyana Kiasikleri Mozart, Haydn, Beethoven | ||
13) | Senfoni, Konçerto Tanımları | ||
14) | Genel Tekrar | ||
15) | Final Sınavı | ||
16) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Hocanın verdiği notlar |
Diğer Kaynaklar: | DVD, CD, Canlı Konserler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 90 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 1 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 1 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 1 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 1 |