LOJİSTİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1121 | Tiyatroya Giriş | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERKAN ÜSTÜNER |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERKAN ÜSTÜNER |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencileri tarihsel bir perspektiften bakarak dünya tiyatrosunun belli başlı akımlarıyla, üreticileriyle ve eserleriyle tanıştırmaktır. Antik Yunan’dan 18. yüzyıla değin tiyatronun dünya üzerindeki farklı çağlarda ve farklı kültürlerde geçirdiği değişim ve gelişim süreçleri, ele alınan dönemin toplumsal koşullarıyla paralel olarak incelenecek, böylece sanat ve toplum ilişkisi irdelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci; 1- Tiyatro sanatını tanır, tarihsel sürecini öğrenir, dram sanatı hakkında bilgi sahibi olur. 2- Başta tiyatro olmak üzere sanatının toplum üzerindeki yansımasını ve etkisini değerlendirme yetisi kazanır. 3- Kültür ve Tiyatro arasındaki ilikiyi anlar ve analiz eder. 4- Farklı tiyatro türlerini, drama formlarını tanır, bu türleri Dönemlerine göre değerlendirir, ve karşılaştırır. 5- Rejisör, dramaturg, aktör gibi tiyatro görevlilerini tanımlar, işlevselliklerini tartışır, sanat-sanatçı ilişkisini Kurar. 6- Komedya, tragedya, fars, beden-dili, ses, diksiyon ,tirad gibi sahne sanatı terimlerini tanır, genel kültürünü geliştirir. 7- Çağdaş tiyatro algısını kavrar, tanımlar. Çağdaş tiyatro Akımlarını , diğer akımlarla tarihsel süreçlerine göre Karşılaştırır, değerlendirir. Analiz etme ve yorumlama yetisinin geliştirir. 8- Tiyatro oyunlarını/metinleri analiz etme yöntemlerini öğrenir ve tanır. Eleştirsel gözle düşünme, değerlendirme yetisi kazanır ve ya geliştirir. |
Başlangıcından günümüze uzanan Tiyatro tarihi, tiyatro akımları, dram sanatının temel türleri, tiyatro terimleri, tiyatro tarihine yöne veren önemli yazarlar, yönetmenler ve tiyatro kuramcılarını incelemek, tiyatro oyunları izlemek ve değerlendirmek dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tiyatro Nedir? | Sanat ve Tiyatro. Tiyatro tanımı. | |
2) | Tiyatronun Kaynağı ve Kökeni | M.Ö 500’lü yıllarda yaşam ve sanat | |
3) | Antik Medeniyetlerde Tiyatral Törenler/ Ayinler/ Kutlamalar | Eski Mısır , ve Anadolu Medeniyetlerinde çok tanrılı dinler, Dini Törenler. “Osirisin Acı Çekme” oyunu | |
4) | Antik Yunan Tiyatrosu | Atina’da yaşam, Zeus / Apollon Törenleri ve Dionisos Şenlikleri | |
5) | Tragedya ve Komedya | Poetika / Aristotales , Sofokles, Euripides ve Aristophanes | |
6) | Roma Dönemi Tiyatrosu | Kolezyum, Gladyatörler ve Arena, Terentius, Plautus. | |
7) | Temel Tiyatro Terimleri ve Dram Türleri | Tiyatro Terminolojisi ve Komedi, Trajedi, Drama ve alt türler. | |
8) | Ortaçağ Tiyatrosu / Temel Tiyatro Terimleri | Kilise, Din ve Sanat, Esnaf loncaları, Oyun: Ademoğlu (everyman) | |
9) | Rönesans ve Tiyatro | İspanya, Fransa, İtalya- Mimari, Akımlar,Commedia Dell’arte, Lope De Vega, Moliere, Racine, Calderon, | |
10) | Elizabeth Dönemi Tiyatrosu | 16. yy’da edebiyat,İngiltere’de rönesans, Saray-Kilise,W.Shakespeare | |
11) | Tiyatroda Akımlar / Bertolt Brecht ve Epik Tiyatro | Klasikçilik, Romantizm, Naturalizm(doğalcılık) Simgecilik, Dışavurumculuk, Gerçekçilik / Üç Kuruşluk Opera / B. Brecht | |
12) | Stanislavski, Çehov ve Moskova Sanat Tiyatrosu | Stanislavski Metodu, Martı, Vişne Bahçesi , Vanya Dayı Anton Çehov | |
13) | Çağdaş Tiyatro Anlayışı ve Çağdaş Yazarlar | Absürd, Avant-garde, Underground , İn-yer-face tiyatro hareketleri. | |
14) | Çağdaş Tiyatro Algısı ve Çağdaş Oyunlar | ||
15) | Final Sınavı | ||
16) | Final Sınavı |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Dünya Tiyatro Tarihi 1- 2 / Özdemir Nutku Tiyatro Tarihi /Memet Fuat Antik Yunan Tragedyaları / Sofokles, Eurupides Poetika / Aristotales Bütün Oyunları / Shakespeare, Brecht, Çehov Dram Sanatı / Özdemir Nutku Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi / Sevda Şener |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 3 | % 5 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 4 | 12 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 90 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek. | |
2) | Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek. | |
3) | Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek. | |
4) | Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek. | |
5) | Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak. | |
6) | Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
7) | Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
8) | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. | 2 |
9) | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek. | |
10) | Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak. | |
11) | Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak. | |
12) | En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek. | |
13) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |