BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP1301 | İş Yaşantısına Uyum için Kariyer Geliştirme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin mezun olmadan önce kendine yakından bakabilmesine destek olmak, yetkinliklerini keşfetmesini kolaylaştırmak, iş yaşamında önemli olan işyeri becerileri ve ilişki yönetimi vb. konularda farkındalığını artırmak, iş ve staj başvurularında yardımcı olacak CV yazımı, iş arama ve mülakat gibi becerileri kazandırmak, sektörler ve iş dünyası dinamikleri hakkındaki bilgilerini alanında uzman olan kişiler aracılığıyla pekiştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Tartışılan konuları kendi ifadesi ile söyler, yorumlar Değerlerini, motivasyon kaynaklarını, güçlü ve geliştirebileceğini yönlerini keşfeder Diğerlerini( öğrenci, konuk konuşmacı ve eğitmen) dinler ve gözlemler. Sektör araştırması, iş ilanları vb. konularda arkadaşlarıyla ortak çalışır; işbirliği yapar. İş yaşamında ihtiyacı olabilecek (etkin ilişki kurma, networking vb.) iş yeri becerilerini geliştirir. Kendisine uygun olabilecek alternatifli kariyer yollarını tasarlar |
Kariyer odaklı kişisel gelişimleri desteklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kariyerim hakkındaki kararların, ihtiyaçların belirlenmesi, yöntemler | Ders notları | |
2) | Günümüz iş dünyasına genel bakış, kişisel kaynakları keşfetme, başarının tanımı | Ders notları | |
3) | Kişisel kaynakları keşfetme, olumlu özellikler | Ders notları | |
4) | İş değerleri, aktarılabilir beceriler, becerilerin iş dünyasındaki önemi | Ders notları | |
5) | Bireysel SWOT Analizi | Ders notları | |
6) | İnovasyon – Global Deneyimler | Ders notları | |
7) | Başarılı İş Arama Süreci – CV Hazırlık | Ders notları | |
8) | Networking | Ders notları | |
9) | Yurtdışında İmkanlar Yaratabilmek | Ders notları | |
10) | Girişimcilik - İnkubasyon | Ders notları | |
11) | Organizasyonların Yapısı, kurum kültürü, iş etiği hakkında, ilişki yönetimi, iş yaşamının dili | Ders notları | |
12) | Karar vermenin önündeki engeller, “başetme” becerileri | Ders notları | |
13) | Parçaları Birleştirme “Personal Development Plan” | Ders notları | |
14) | Sonlandırma ve Revizyonlar | Ders notları |
Ders Notları: | Çalışma Kağıtları, kontrol listeleri, güncel İK dergi ve gazetelerden haberler, bazı makale, kitap bölümlerinden ( örnek: Peterson & Gonzalez, “The role of work in people’s lives”, Dowd & Gong “Ultimate guide to getting the career you want”, Davis & Blass, “The future workplace”, Coming alive from Nine to five in a 24/7 World” vb. ) oluşan derleme ders notları , Working papers, control lists, news from up-to-date HR magazines and newspapers, course notes consist of some article and book parts( ex: Peterson & Gonzalez, “The role of work in people’s lives”, Dowd & Gong “ Ultimate guide to getting the career you want”, Davis & Blass, “The future workplace”, Coming alive from Nine to five in a 24/7 World” etc. ) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilgilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı problemlerinde kullanma becerisi | |
2) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi ve ilgili alanlarda problemleri tanınma ve çözme becerisi | |
3) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında yaratıcı projeler ortaya koyabilme, deneysel olarak gerçekleme ve sonuçları yorumlama becerisi | |
4) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanındaki uygulamalar için gerekli teknikleri ve iş güvenliği prensiplerini öğrenme ve ilgili ölçme araçlarını kullanabilme becerisi | |
5) | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi | 5 |
6) | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi | 3 |
7) | Kendi konusunda ve genelde teknolojik gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisi | |
8) | Bilişim teknolojilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında kullanabilme becerisi | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma ve bunlara duyarlı davranabilme becerisi | |
10) | Kalite standartları ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma; yönetim kurallarına, standartlarına ve iş disiplinine uyma becerisi | |
11) | Atatürk’ün ilkeleri ışığında Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş tarihi bilgisine sahip olma. | |
12) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisi | 3 |