OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP1301 | İş Yaşantısına Uyum için Kariyer Geliştirme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin mezun olmadan önce kendine yakından bakabilmesine destek olmak, yetkinliklerini keşfetmesini kolaylaştırmak, iş yaşamında önemli olan işyeri becerileri ve ilişki yönetimi vb. konularda farkındalığını artırmak, iş ve staj başvurularında yardımcı olacak CV yazımı, iş arama ve mülakat gibi becerileri kazandırmak, sektörler ve iş dünyası dinamikleri hakkındaki bilgilerini alanında uzman olan kişiler aracılığıyla pekiştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Tartışılan konuları kendi ifadesi ile söyler, yorumlar Değerlerini, motivasyon kaynaklarını, güçlü ve geliştirebileceğini yönlerini keşfeder Diğerlerini( öğrenci, konuk konuşmacı ve eğitmen) dinler ve gözlemler. Sektör araştırması, iş ilanları vb. konularda arkadaşlarıyla ortak çalışır; işbirliği yapar. İş yaşamında ihtiyacı olabilecek (etkin ilişki kurma, networking vb.) iş yeri becerilerini geliştirir. Kendisine uygun olabilecek alternatifli kariyer yollarını tasarlar |
Kariyer odaklı kişisel gelişimleri desteklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kariyerim hakkındaki kararların, ihtiyaçların belirlenmesi, yöntemler | Ders notları | |
2) | Günümüz iş dünyasına genel bakış, kişisel kaynakları keşfetme, başarının tanımı | Ders notları | |
3) | Kişisel kaynakları keşfetme, olumlu özellikler | Ders notları | |
4) | İş değerleri, aktarılabilir beceriler, becerilerin iş dünyasındaki önemi | Ders notları | |
5) | Bireysel SWOT Analizi | Ders notları | |
6) | İnovasyon – Global Deneyimler | Ders notları | |
7) | Başarılı İş Arama Süreci – CV Hazırlık | Ders notları | |
8) | Networking | Ders notları | |
9) | Yurtdışında İmkanlar Yaratabilmek | Ders notları | |
10) | Girişimcilik - İnkubasyon | Ders notları | |
11) | Organizasyonların Yapısı, kurum kültürü, iş etiği hakkında, ilişki yönetimi, iş yaşamının dili | Ders notları | |
12) | Karar vermenin önündeki engeller, “başetme” becerileri | Ders notları | |
13) | Parçaları Birleştirme “Personal Development Plan” | Ders notları | |
14) | Sonlandırma ve Revizyonlar | Ders notları |
Ders Notları: | Çalışma Kağıtları, kontrol listeleri, güncel İK dergi ve gazetelerden haberler, bazı makale, kitap bölümlerinden ( örnek: Peterson & Gonzalez, “The role of work in people’s lives”, Dowd & Gong “Ultimate guide to getting the career you want”, Davis & Blass, “The future workplace”, Coming alive from Nine to five in a 24/7 World” vb. ) oluşan derleme ders notları , Working papers, control lists, news from up-to-date HR magazines and newspapers, course notes consist of some article and book parts( ex: Peterson & Gonzalez, “The role of work in people’s lives”, Dowd & Gong “ Ultimate guide to getting the career you want”, Davis & Blass, “The future workplace”, Coming alive from Nine to five in a 24/7 World” etc. ) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | |
8) | Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak | |
9) | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme | |
10) | Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme |