ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMR6026 Sinema, Populer Söylemler ve Teknoloji üzerine Mitler Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Dersin Amacı: Dersin amacı, teknolojiye ilişkin popüler söylemlerin ve mitlerin sinemadaki yansımalarını incelemektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Teknolojik gelişmelerin yanısıra ortaya çıkan popüler söylemlerin ortaya çıkışındaki dinamikleri anlamak.
II. Sinemada auteur kavramını anlamak.
III. Teknoloji ve insanlık/toplum arasındaki ilişkiler konusunun yakın dönem avangard sinemada nasıl ele alındığını anlamak.
IV. Post-modernist teoride yeni iletişim teknolojilerine ilişkin yaklaşımlara aşina olmak.
V. Teknolojiye ilişkin postmodernist yaklaşımları eleştirel biçimde değerlendirebilme yeteneğini kazanmak.

Dersin İçeriği

Dersin ilk bölümünde her bir yeni teknolojşk gelişmenin nasıl popüler söylemlere ve mitlere yolaçtığı, J. Sconce'ın bu konıdaki çalışması temel alınarak incelenecektir. İkinci bölümde ise Cronenberg sineması bir örnek vaka olarak ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş -
2) Medyumlar ve medya okuma
3) Boşluktan gelen ses okuma
4) Yabancı eter okuma
5) Statik ve statis okuma
6) Simulasyon ve psikoz okuma
7) Ara değerlendirme -
8) David Cronenberg sineması -1 okuma ve film izleme
9) David Cronenberg sineması - 2 okuma ve film izleme
10) David Cronenberg sineması -3 okuma ve film izleme
11) David Cronenberg sineması -4 okuma ve film izleme
12) David Cronenberg sineması -5 okuma ve film izleme
13) David Cronenberg sineması -6 okuma ve film izleme
14) Sunuşlar sunuşu hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: Jeffrey Sconce, Haunted Media (Duke Univ. Press, 2000) William Beard, The Artist as Monster: The Cinema of David Cronenberg (Univ. of Toronto Press, 2006)
Diğer Kaynaklar: Chris Rodley (ed.), Cronenberg on Cronenberg (Faber & Faber, 1994)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 45
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 45
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 9 144
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 11 11
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı