ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMR6028 | Görüntü, Metin ve Kültür | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL |
Dersin Amacı: | İmge ve metin, veyahut görme ve kavram, insanlığın en erken kültürel pratiklerindendir. Neyi gösterip gördüğümüz ve yazıp okuduğumuz kültürden kültüre değişiklik gösterir ve tam da üretim pratiğinin kendi yapısında ortaya çıkar. Bu ders imge ve metinlerin üretiminin kültürlerin ayrılmaz bir unsuru olduğunu kuramsal, tarihsel, ulusal ve medya-bazlı yönlerden ele alacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Görüntü ve metnin anlaşılması 2. Metin ve görüntü arasındaki tarihsel ayrıma odaklanmak 3. Bakmak ve görmek arasındaki fark 4.Beden, duyular ve cinsiyetler üzerinden görsellik alanını tartışmak ve keşfetmek 5. Metinler, görüntüler ve dinler arasındaki bağlantıları keşfetme 6. Görsel ve metinsel temsillerde farkın nasıl üretildiğini tartışmak |
1. Giriş 2. Sanatlar 3. Sanat Tarihi 4. Sanat Tarihi 2 5. Sanat tarihi ve görsellik 6. Görüntüler 7. Görsellik çalışmaları 8. Görüntünün geleceği 9. Dini metinler ve görüntüler 10. Beden 11. Duyular 12. Cinsiyetler 13. Fark ve Temsil 14. Dünya |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Estetik ve Sanat Tarihi | Hegel, GWF. “The Work of Art as a Product of Human Activity.” Aesthetics. Moxey, K. and MA Holly. Art History, Aesthetics, Visual Studies. | |
2) | Çoklu sanat ve esinler | Nancy, JL. The Muses. Nancy, JL. Multiple Arts: The Muses II. | |
3) | Sanatların Tarihi: Yazı ve Metinsellik | Iversen M and S Melville. Writing Art History. Melville, S. Vision and Textuality. | |
4) | Sanat tarihi sanatı | Preziosi D. The Art of Art History. Mitchell, WJT. What do Pictures Want? The Lives and Loves of Images. | |
5) | Sanat tarihi, görsellik, bakmanın sanatı | Holly, MA and K Moxey. Art History, Aesthetics, Visual Studies Bal, M and N Bryson. Looking in: The Art of Viewing. | |
6) | İmgenin Antropolojisi | Belting, H. Likeness and Presence: A History of the Image before the Era of Art. Belting, H. An Anthropology of Images: Picture, Medium, Body. | |
7) | Görsel çalışmalar | Elkins, J. Visual Studies: A Skeptical Introduction. Elkins, J. How to Use your Eyes? | |
8) | İmgenin geleceği | Rancière, J. The Future of the Image. Rancière, J. Politics of Literature. | |
9) | Din ve Kültür | Plate, SB. Religion, Art and Visual Culture: A Cross-Cultural Reader Flanagan, K. Seen and Unseen: Visual Culture, Sociology and Theology. Khalili, Nassir. Islamic Art and Culture: A Visual History. Morgan, D. The Sacred Gaze: Religious Visual Culture in Theory and Practice | |
10) | Beden ve Giysi | Hollander, A. Seeing Through Clothes. O’Reilly S. The Body in Contemporary Art. | |
11) | Beş Duyu ve Kültür | Serres, M. Five Senses: A Philosophy of Mingled Bodies. Smith, M. Sensing the Past: Seeing, Hearing, Smelling, Tasting and Touching in History. Vanini, P, D Waskul and S Gottschalk. The Senses in Self, Society and Culture: A Sociology of Senses. Howes, D. Empire of the Senses: The Sensual Culture Reader. | |
12) | Toplumsal Cinsiyet ve Görsel Kültür | Gentile, KH. Sexing the Look in Popular Visual Culture. Horne, P and R Lewis. Outlooks: Lesbian and Gay Sexualities and Visual Cultures. DuPreez, A. Taking a Hard Look: Gender and Visual Culture. | |
13) | Farklar, Özdeşleşme ve Görsel Kültür | Mirzoeff, N. The Right to Look: A Counter History of Visuality Jones, A. Seeing Differently: Identification, Contemporary Art and Visual Culture Laurelle, F. Philosophies of Difference. | |
14) | Dünya ve Diyaspora | Silverman, J and D Rader. The World is a Text: Writing, Reading, and Thinking about Visual and Popular Culture. Mathur, S. The Migrant’s Time: Rethinking Art History and Diaspora. |
Ders Notları: | Hegel, GWF. “The Work of Art as a Product of Human Activity.” Aesthetics. Moxey, K. and MA Holly. Art History, Aesthetics, Visual Studies. Nancy, JL. The Muses. Nancy, JL. Multiple Arts: The Muses II. Iversen M and S Melville. Writing Art History. Melville, S. Vision and Textuality. Preziosi D. The Art of Art History. Belting, H. Likeness and Presence: A History of the Image before the Era of Art. Belting, H. An Anthropology of Images: Picture, Medium, Body. Elkins, J. Visual Studies: A Skeptical Introduction. Elkins, J. How to Use your Eyes? Rancière, J. The Future of the Image. Rancière, J. Politics of Literature. Plate, SB. Religion, Art and Visual Culture: A Cross-Cultural Reader Flanagan, K. Seen and Unseen: Visual Culture, Sociology and Theology. Khalili, Nassir. Islamic Art and Culture: A Visual History. Morgan, D. The Sacred Gaze: Religious Visual Culture in Theory and Practice Hollander, A. Seeing Through Clothes. O’Reilly S. The Body in Contemporary Art. Serres, M. Five Senses: A Philosophy of Mingled Bodies. Smith, M. Sensing the Past: Seeing, Hearing, Smelling, Tasting and Touching in History. Vanini, P, D Waskul and S Gottschalk. The Senses in Self, Society and Culture: A Sociology of Senses. Howes, D. Empire of the Senses: The Sensual Culture Reader. Gentile, KH. Sexing the Look in Popular Visual Culture. Horne, P and R Lewis. Outlooks: Lesbian and Gay Sexualities and Visual Cultures. DuPreez, A. Taking a Hard Look: Gender and Visual Culture. Mirzoeff, N. The Right to Look: A Counter History of Visuality Jones, A. Seeing Differently: Identification, Contemporary Art and Visual Culture Laurelle, F. Philosophies of Difference. Silverman, J and D Rader. The World is a Text: Writing, Reading, and Thinking about Visual and Popular Culture. Mathur, S. The Migrant’s Time: Rethinking Art History and Diaspora. |
Diğer Kaynaklar: | Mitchell, WJT. What do Pictures Want? The Lives and Loves of Images. Holly, MA and K Moxey. Art History, Aesthetics, Visual Studies Bal, M and N Bryson. Looking in: The Art of Viewing. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 8 | % 40 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 16 | 48 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 | |
Sunum / Seminer | 4 | 12 | |
Proje | 8 | 40 | |
Ödevler | 9 | 9 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 2 | 6 | |
Toplam İş Yükü | 199 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |