ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMR6024 | Görsel Kültürde Bellek ve Kimlik | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Dersin Amacı: | Bu ders görsel kültürün ulusal, bireysel ve kollektif belleği nasıl taşıdığı, etkilediği ve dönüştürdüğü üzerine odaklanacaktır. Bu bağlamda fotoğraf ve sinema gibi kamera imgelerinin bellek ile ilişkiye içerisine girdiklerinde ürettikleri anlamlar ortaya konacaktaır. Yapılan okumalar ile sanatçının kavramı temsil pratiği içerisinde yeniden nasıl ürettiği sorusuna cevap aranırken, aynı zamanda izleyicinin temsil pratiği ile kurduğu ilişki ile ilgili okumalar yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Belleği görsel kültür içeeisinde tanumlamak. -Görsel kültür içerisinde belleğin farklı tanımlarını ayrıştşmak. -Görsel kültür içerisinde belleğin farklı tanımları arasındaki ilişkilerin farkına varmak. -Belleğn taşıyıcısı olarak kamera görüntülerinin işlevini anlamak. -Film ve fotoğraf temsilleri içerisinde belleğin farklı tanımlarını araştırmak. -Belleğin inşaso içerisinde tarihi ve sanatsal etmenlerin etkisini kavrama. -Belleğin hatırlama ve unutma ile ilişkisini anlama. |
Bu ders okumalar va tartışmalar merkeze alınarak haftalık dersler şeklinde oluşacaktır. Okumalar haftalık olarak belirtilecek. Her öğrenci seçilmiş biliyografi ile ilgili bir sunuş ve literatür taraması yapmakla yükümülü olacaktır. Dönem sonunda, ders sırasında işlenen tematik konular temel alınarak br araştırma metni oluşturulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş Dersi | Okuma: WG Sebald, Rings of Saturn | |
2) | BELLEĞİN TEMEL KAVRAMLARI | Michael Rothberg, Multidirectional Memory Marianne Hirsch, “The Generation of Post-Memory” Susannah Radstone, “Working With Memory | |
3) | BELLEK VE GÖRSEL KÜLTÜR | David Harvey, “The Condition of Postmodernity” Linda Hutcheon, “The Politics of Postmodernity” | |
4) | MODERNİZM VE GÖRSEL BELLEK | Walter Benjamin, “Paris, Capital of the Nineteenth Century" | |
5) | BELLEK ALANLARI | Marita Sturken, Tangled Memories James Young, “Memory, Countermemory and the End of the Monument” | |
6) | IMGE VE BELLEK | Victor Burgin, In/Different Spaces: Place and Memory in Visual Culture. | |
7) | FOTOĞRAF VE BELLEK: TEMEL TARTIŞMALAR | Roland Barthes, Camera Lucida Geoffrey Batchen, Forget Me Not: Photography & Remembrance | |
8) | FOTOĞRAF VE BELLEK: BELGESEL | Susan Sontag, Regarding the Pain of Others | |
9) | FİLM VE BELLEK TEMEL TARTIŞMALAR | Victor Burgin, Remembered Film Annette Kuhn, Dreaming of Fred and Ginger: Cinema and Cultural Memory | |
10) | FILM AND MEMORY | Screening: Derek Jarlman “Blue” and Discussion | |
11) | GÖRSEL KÜLTÜRDE TRAVMA VE UNUTMA | Marianne Hirsch, Family Frames Susan Sontag, Regarding the Pain of Others | |
12) | NOSTALJİ VE İMGE | Svetlana Boym, The Future of Nostalgia | |
13) | KAMERA İLE BELLEĞİN YENİDEN İNŞASI | Barbie Zelizer, “The Voice of the Visual in Public Memory” Marianne Hirsch, “Surviving Images” | |
14) | FİNAL SUNUMLARI |
Ders Notları: | Victor Burgin, In/different Places: Place and Memory in Visual Culture Frances Guerin and Roger Hallas, The Image and the Witness: Trauma, Memory and Visual Culture |
Diğer Kaynaklar: | Walter Benjamin, “A Berlin Chronicle”, in Reflections, trans. By Edmund Jephcott Homi Bhabha, The Location of Culture, routledge, 1994 Maurice Halbwachs, On Collective Memory, 1941, 1992. Benedict Anderson, Imagined Communities Svetlana Boym, The Future of Nostalgia, 2001 Marianne Hirsch, Family Frames, Harvard University Press Roland Barthes, Camera Lucida, Gilles Deleuze, Cinema 1: The Movement-Image Gilles Deleuze, Cinema 2: The Time-Image Sontag, Susan, Regarding the Pain of Others Trouillot, Michel-Rolph. Silencing the Past |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 40 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |