ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMR6024 Görsel Kültürde Bellek ve Kimlik Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dersin Amacı: Bu ders görsel kültürün ulusal, bireysel ve kollektif belleği nasıl taşıdığı, etkilediği ve dönüştürdüğü üzerine odaklanacaktır. Bu bağlamda fotoğraf ve sinema gibi kamera imgelerinin bellek ile ilişkiye içerisine girdiklerinde ürettikleri anlamlar ortaya konacaktaır. Yapılan okumalar ile sanatçının kavramı temsil pratiği içerisinde yeniden nasıl ürettiği sorusuna cevap aranırken, aynı zamanda izleyicinin temsil pratiği ile kurduğu ilişki ile ilgili okumalar yapılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-Belleği görsel kültür içeeisinde tanumlamak.
-Görsel kültür içerisinde belleğin farklı tanımlarını ayrıştşmak.
-Görsel kültür içerisinde belleğin farklı tanımları arasındaki ilişkilerin farkına varmak.
-Belleğn taşıyıcısı olarak kamera görüntülerinin işlevini anlamak.
-Film ve fotoğraf temsilleri içerisinde belleğin farklı tanımlarını araştırmak.
-Belleğin inşaso içerisinde tarihi ve sanatsal etmenlerin etkisini kavrama.
-Belleğin hatırlama ve unutma ile ilişkisini anlama.

Dersin İçeriği

Bu ders okumalar va tartışmalar merkeze alınarak haftalık dersler şeklinde oluşacaktır. Okumalar haftalık olarak belirtilecek. Her öğrenci seçilmiş biliyografi ile ilgili bir sunuş ve literatür taraması yapmakla yükümülü olacaktır. Dönem sonunda, ders sırasında işlenen tematik konular temel alınarak br araştırma metni oluşturulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi Okuma: WG Sebald, Rings of Saturn
2) BELLEĞİN TEMEL KAVRAMLARI Michael Rothberg, Multidirectional Memory Marianne Hirsch, “The Generation of Post-Memory” Susannah Radstone, “Working With Memory
3) BELLEK VE GÖRSEL KÜLTÜR David Harvey, “The Condition of Postmodernity” Linda Hutcheon, “The Politics of Postmodernity”
4) MODERNİZM VE GÖRSEL BELLEK Walter Benjamin, “Paris, Capital of the Nineteenth Century"
5) BELLEK ALANLARI Marita Sturken, Tangled Memories James Young, “Memory, Countermemory and the End of the Monument”
6) IMGE VE BELLEK Victor Burgin, In/Different Spaces: Place and Memory in Visual Culture.
7) FOTOĞRAF VE BELLEK: TEMEL TARTIŞMALAR Roland Barthes, Camera Lucida Geoffrey Batchen, Forget Me Not: Photography & Remembrance
8) FOTOĞRAF VE BELLEK: BELGESEL Susan Sontag, Regarding the Pain of Others
9) FİLM VE BELLEK TEMEL TARTIŞMALAR Victor Burgin, Remembered Film Annette Kuhn, Dreaming of Fred and Ginger: Cinema and Cultural Memory
10) FILM AND MEMORY Screening: Derek Jarlman “Blue” and Discussion
11) GÖRSEL KÜLTÜRDE TRAVMA VE UNUTMA Marianne Hirsch, Family Frames Susan Sontag, Regarding the Pain of Others
12) NOSTALJİ VE İMGE Svetlana Boym, The Future of Nostalgia
13) KAMERA İLE BELLEĞİN YENİDEN İNŞASI Barbie Zelizer, “The Voice of the Visual in Public Memory” Marianne Hirsch, “Surviving Images”
14) FİNAL SUNUMLARI

Kaynaklar

Ders Notları: Victor Burgin, In/different Places: Place and Memory in Visual Culture Frances Guerin and Roger Hallas, The Image and the Witness: Trauma, Memory and Visual Culture
Diğer Kaynaklar: Walter Benjamin, “A Berlin Chronicle”, in Reflections, trans. By Edmund Jephcott Homi Bhabha, The Location of Culture, routledge, 1994 Maurice Halbwachs, On Collective Memory, 1941, 1992. Benedict Anderson, Imagined Communities Svetlana Boym, The Future of Nostalgia, 2001 Marianne Hirsch, Family Frames, Harvard University Press Roland Barthes, Camera Lucida, Gilles Deleuze, Cinema 1: The Movement-Image Gilles Deleuze, Cinema 2: The Time-Image Sontag, Susan, Regarding the Pain of Others Trouillot, Michel-Rolph. Silencing the Past

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 4 % 40
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 8 32
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 5 10 50
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 15 30
Rapor Teslimi 1 20 20
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı