ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5009 İngiliz dili test geliştirme Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, dil öğretiminde öğrencilere dil becerilerinin sınanması ile ilgili kavram ve yöntemler hakkında bilgi vermek ve alternatif performans değerlendirme yöntemlerini göstermektir. Ayrıca bu derste, okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi, ve dilbilgisinin ayrı ayrı ve entegre edilmiş bir şekilde test edilmesi için test hazırlama teknikleri hakkında bilgilendirmek amaç edilmiştir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sınıf temelli ölçme ve değerlendirmede geçen temel kavramları algılayabilir.
Ölçme ve değerlendirmenin önemini kavrayabilir
Test türlerinin farklarını tartışabilir
Temel istatistik işlemlerini kavrayabilir
Öğrenci performanslarının değerlendirilmesinde kullanılan diğer ölçme araçlarını tartışabilir
Değişik farklı test ve sınama biçimlerini tanır (örn.: yeterlilik, başarı, ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama)ve geliştirebilir

Dersin İçeriği

Sınıf temelli ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavramlar;
Testlerin olumlu ve olumsuz etkilerinin tartışılması
İngilizce’de okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime ve dilbilgisini test etmek için farklı çeşitli dil becerilerinin ölçülmesi için test hazırlama tekniklerinin gösterilmesi
farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için farklı soru türleri geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
istatistik hesaplamalar, madde analizi ve test puanlarının yorumlanması,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ölçme ve değerlendirmeye giriş
2) Test çeşitleri ve amaçları
3) İyi test nedir?
4) sınav yaratma
5) sınav yaratma aşamaları
6) standardize testler
7) Ölçme konularının tekrarı
8) Proje sunumları
9) Test içeriği ve dili
10) Yazma becerileri için sınav hazırlama
11) Konuşma becerileri için sınav hazırlama
12) Okuma becerileri için sınav hazırlama
13) Dinleme becerileri için sınav hazırlama
14) Küresel sınav konuları

Kaynaklar

Ders Notları: Brown, J.D. (2005). Testing in Language Programs: A Comprehensive Guide to English Language Assessment. New York: McGraw-Hill. ISBN 0-07-294836-1 Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers (2nd ed.). New York: Cambridge University Press. ISBN 0-521-48495-2
Diğer Kaynaklar: Brown, J.D. (2005). Testing in Language Programs: A Comprehensive Guide to English Language Assessment. New York: McGraw-Hill. ISBN 0-07-294836-1 Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers (2nd ed.). New York: Cambridge University Press. ISBN 0-521-48495-2

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 3 % 30
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 3 6 18
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 3 6 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 6 12
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 2 8 16
Ödevler 3 10 30
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 5 10 50
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı