ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5007 Dil Eğitiminde Program Tasarlama ve Değerlendirme Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersin Amacı: Bu ders, ikinci dilde Müfredat değerlendirme ve geliştirme konularını analiz etmeyi, ve özel amaçlı İngilizce programların geliştirme yöntemlerini paylaşmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Farklı ders planlarını incelemek; ders planlarını, materyallerini değerlendirmek ve yeni bir ders planı oluşturmak; özel amaçlı İngilizce ders müfredatı değerlendirmesi ve yeniden yapılandırılmasını sağlanmak.

Dersin İçeriği

Bu ders ogrencileri ders mufredati ve programi hazirlama konusunda hem teorik hem pratik bilgileri icermektedir. Ogrenciler bu derste ihtiyac analizi yaparak yabanci dil mufredati (özellikle özel amaçlı İngilizce müfredatı) ve ders programi hazirlamaktadirlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konulara giriş
2) Müfredat konusuna genel bakış
3) İhtiyaç Analizi
4) Hedefler ve Amaçlar
5) Ders planlama ve izlence geliştirme
6) Ölçme değerlendirme
7) Öğretim materyalleri tasarımı
8) Eğitim materyalleri
9) Programın uygulanması
9) Etkili öğretim
10) Değerlendirme yaklaşımları
11) Programın değerlendirilmesi
12) Makale sunumları
13) Makale sunumları
14) Makale sunumları, Program değerlendirme projeleri sonlandırma

Kaynaklar

Ders Notları: • Brown, J. D. (1995). The elements of language curriculum: A systematic approach to program development. Boston, MA: Heinle & Heinle. • Graves, K. (Ed.). (1996). Teachers as course developers. New York: Cambridge University Press. • Richards, J,C. (2001) Curriculum Development in Language Teaching. NY: CUP • Nunan, D. (1988) Syllabus Design. Oxford: OUP • Krahnke, K. (1987) Approaches to Syllabus Design for Foreign Language Teaching. NJ: Prentice Hall, INC.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 10 % 30
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 40
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 40 40
Ödevler 10 10 100
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı