ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5006 Toplumdilbilim Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersin Amacı: Bu derste dil ile toplum ilişkisi ele alınmaktadir. Ogrenciler toplumdilbilimin temel kavramları yanisira şive ve ağız, dil ve cinsiyet ilişkisi, çokdilli toplumlar, dil planlaması, kültür ve dil, dil secimi gibi konulari irdelerler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Toplumdilbilimi temel kavramlarını irdelemek.

2. Toplumdilbilimi araştırma konuları, metodları ve veri analizlerini öğrenmek.

3. Toplumdilbilimi araştırma konuları, metodları ve veri analizlerini uygulamak.

4. Bilimsel dergilerde yayımlanmış toplumdilbilimi calışmalarını okumak.

5. Bilimsel dergilerde yayımlanmış toplumdilbilimi calışmalarını analiz etmek.

6. Küçük çapta, bir toplumdilbilimi calışmasını tamamlamak.

7. Toplumdilbiliminin ikinci dil edinimi ve Ingilizce'yi ikinci dil olarak öğretme konusundaki etkisini kavramak.

Dersin İçeriği

Dillerin bölgesel çeşitliliği, toplumsal katmanlaşmayla dil kullanımı arasındaki ilişki, formal ve informal dil kullanım bağlamları, dil politikasi, dil ve cinsiyet gibi konular tanıtılmakta ve bunları açıklamaya yönelen farklı toplumdilbilim kuramları ve arastirma yontemleri hakkında bilgi verilmektedir. Ogrenciler kucuk capta bu konulardan biri uzerine orneklem calismasi yapmaktadir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Sunumlar için konu seçimi
2) Toplumdilbilim nedir?
3) Hitap şekilleri
4) İletişim etnografyası
5) Dil ve cinsiyet
6) Toplumsal Çokdillilik
7) Pidgins, Creoles
8) Söz eylem ve konuşma işlevleri
9) Edimbilim
10) İkidillilik
11) Dil tercihi ve tutumları
12) Dilin korunması ve dil değiştirme
13) Dil Planlaması
14) Toplumdilbilim ve eğitim & İletişim Yetisi

Kaynaklar

Ders Notları: Fasold, Ralph (1990). Sociolinguistics of Language. Cambridge, Mass.: Blackwell Publishers. Fasold, Ralph (1987). Sociolinguistics of Society. Cambridge, Mass.: Blackwell Publishers. Celce-Murcia, M. (2007). Rethinking the Role of Communicative Competence. Intercultural Language Use and Language Learning, 41– 57. Holmes, Janet (2008) (3rd edition). An introduction to Sociolinguistics. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 15 % 20
Sunum 5 % 20
Projeler 10 % 30
Seminer % 0
Ara Sınavlar 10 % 20
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 10 20
Proje 3 15 45
Ödevler 3 9 27
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 10 20
Rapor Teslimi 3 15 45
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı