ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5006 | Toplumdilbilim | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersin Amacı: | Bu derste dil ile toplum ilişkisi ele alınmaktadir. Ogrenciler toplumdilbilimin temel kavramları yanisira şive ve ağız, dil ve cinsiyet ilişkisi, çokdilli toplumlar, dil planlaması, kültür ve dil, dil secimi gibi konulari irdelerler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Toplumdilbilimi temel kavramlarını irdelemek. 2. Toplumdilbilimi araştırma konuları, metodları ve veri analizlerini öğrenmek. 3. Toplumdilbilimi araştırma konuları, metodları ve veri analizlerini uygulamak. 4. Bilimsel dergilerde yayımlanmış toplumdilbilimi calışmalarını okumak. 5. Bilimsel dergilerde yayımlanmış toplumdilbilimi calışmalarını analiz etmek. 6. Küçük çapta, bir toplumdilbilimi calışmasını tamamlamak. 7. Toplumdilbiliminin ikinci dil edinimi ve Ingilizce'yi ikinci dil olarak öğretme konusundaki etkisini kavramak. |
Dillerin bölgesel çeşitliliği, toplumsal katmanlaşmayla dil kullanımı arasındaki ilişki, formal ve informal dil kullanım bağlamları, dil politikasi, dil ve cinsiyet gibi konular tanıtılmakta ve bunları açıklamaya yönelen farklı toplumdilbilim kuramları ve arastirma yontemleri hakkında bilgi verilmektedir. Ogrenciler kucuk capta bu konulardan biri uzerine orneklem calismasi yapmaktadir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş Sunumlar için konu seçimi | ||
2) | Toplumdilbilim nedir? | ||
3) | Hitap şekilleri | ||
4) | İletişim etnografyası | ||
5) | Dil ve cinsiyet | ||
6) | Toplumsal Çokdillilik | ||
7) | Pidgins, Creoles | ||
8) | Söz eylem ve konuşma işlevleri | ||
9) | Edimbilim | ||
10) | İkidillilik | ||
11) | Dil tercihi ve tutumları | ||
12) | Dilin korunması ve dil değiştirme | ||
13) | Dil Planlaması | ||
14) | Toplumdilbilim ve eğitim & İletişim Yetisi |
Ders Notları: | Fasold, Ralph (1990). Sociolinguistics of Language. Cambridge, Mass.: Blackwell Publishers. Fasold, Ralph (1987). Sociolinguistics of Society. Cambridge, Mass.: Blackwell Publishers. Celce-Murcia, M. (2007). Rethinking the Role of Communicative Competence. Intercultural Language Use and Language Learning, 41– 57. Holmes, Janet (2008) (3rd edition). An introduction to Sociolinguistics. Essex: Pearson Education Limited. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 15 | % 20 |
Sunum | 5 | % 20 |
Projeler | 10 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 10 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Proje | 3 | 15 | 45 |
Ödevler | 3 | 9 | 27 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Rapor Teslimi | 3 | 15 | 45 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 199 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |