ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5005 İkinci Dil Olarak İngilizce ve Öğrenci Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYLİN TEKİNER TOLU
Dersin Amacı: Her sınıf farklı güçleri, geçmişleri, ve öğrenme yaklaşımları olan bireyler içerir. Farklı sınıflar da farklı öğrenci dinamikleri barındırır. ELT 5005 bu bireysel ve grup özellikleri belirlenmesinde ve öğrencilere daha iyi eğitim sunmak ve etkili sınıf yönetmek için gerekli araçları kazandırmak için öğrenciye yardım eder.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi tamamlayan öğrenciler, bireylerin ve grupların akademik performansını etkileyen güdüsel ve davranışsal faktörler ile aşina olacaktır. Bu gelişmiş aşinalığı ile yeteneği gelişecektir: Öğrenciler yüksek derece öğrenci özerkliği olan öğrenme, olumlu sosyal etkileşimi ve aktif katılımı teşvik eden öğrenme ortamları oluşturmak için gerekli bilgi ve beceriye sahip olacaktır.

Dersin İçeriği

Beyin temelli öğrenme, çoklu zeka, öğrenme stilleri ve stratejileri, iletişim teknikleri, sınıf yönetimi stratejileri, öğrenen özerkliği ve öğrenci yetiştirme eğitimi bu dersin önemli bileşenleri temsil eder. Dahası, bu ders motivasyon, tutum, kişilik faktörleri, ve bilişsel stillerine hitaben eğitim psikolojisi konularını da içerir. Değerlendirme hem öğrencilerin anahtar temaların öğrenmelerini gösteren hem de belirli bir sınıf durumlarına bu bilgiyi uygulama yeteneğini ölçmeye dayanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, İhtiyaç analizi, Öğrenme Güçlükleri konusuna giriş
2) Bireysel farklılıklar ve Öğrenme Güçlükleri
3) İngiliz dili eğitiminde bireysel farklılıklar ve öğrenme güçlükleri
4) Beyin temelli öğrenme
5) Öğrenme stilleri
6) Çoklu zeka
7) Çoklu zeka kuramı ve İkinci dil öğrenimi
8) Dil öğrenme ve öğretmede inançlar ve tutumlar
9) Dil öğrenmede kişilik özellikleri
10) Otonom öğrenci
11) Dil öğrenme stratejileri
12) Dil öğrenmede ve öğretiminde stres ve kaygı
13) Dil öğrenmede motivasyon
14) İngiliz dili eğitiminde eylem araştırması

Kaynaklar

Ders Notları: Armstrong, T. (2009). Muliple Intelligences in the Classroom (3rd Ed). Alexandria, Virginia: Association of Supervision and Curriculum Development. Cipani, E. (2004). Classroom Management for all Teachers, (2nd ed). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 10 % 30
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 40
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 40 40
Ödevler 10 10 100
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı