ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5005 | İkinci Dil Olarak İngilizce ve Öğrenci | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLİN TEKİNER TOLU |
Dersin Amacı: | Her sınıf farklı güçleri, geçmişleri, ve öğrenme yaklaşımları olan bireyler içerir. Farklı sınıflar da farklı öğrenci dinamikleri barındırır. ELT 5005 bu bireysel ve grup özellikleri belirlenmesinde ve öğrencilere daha iyi eğitim sunmak ve etkili sınıf yönetmek için gerekli araçları kazandırmak için öğrenciye yardım eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi tamamlayan öğrenciler, bireylerin ve grupların akademik performansını etkileyen güdüsel ve davranışsal faktörler ile aşina olacaktır. Bu gelişmiş aşinalığı ile yeteneği gelişecektir: Öğrenciler yüksek derece öğrenci özerkliği olan öğrenme, olumlu sosyal etkileşimi ve aktif katılımı teşvik eden öğrenme ortamları oluşturmak için gerekli bilgi ve beceriye sahip olacaktır. |
Beyin temelli öğrenme, çoklu zeka, öğrenme stilleri ve stratejileri, iletişim teknikleri, sınıf yönetimi stratejileri, öğrenen özerkliği ve öğrenci yetiştirme eğitimi bu dersin önemli bileşenleri temsil eder. Dahası, bu ders motivasyon, tutum, kişilik faktörleri, ve bilişsel stillerine hitaben eğitim psikolojisi konularını da içerir. Değerlendirme hem öğrencilerin anahtar temaların öğrenmelerini gösteren hem de belirli bir sınıf durumlarına bu bilgiyi uygulama yeteneğini ölçmeye dayanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş, İhtiyaç analizi, Öğrenme Güçlükleri konusuna giriş | ||
2) | Bireysel farklılıklar ve Öğrenme Güçlükleri | ||
3) | İngiliz dili eğitiminde bireysel farklılıklar ve öğrenme güçlükleri | ||
4) | Beyin temelli öğrenme | ||
5) | Öğrenme stilleri | ||
6) | Çoklu zeka | ||
7) | Çoklu zeka kuramı ve İkinci dil öğrenimi | ||
8) | Dil öğrenme ve öğretmede inançlar ve tutumlar | ||
9) | Dil öğrenmede kişilik özellikleri | ||
10) | Otonom öğrenci | ||
11) | Dil öğrenme stratejileri | ||
12) | Dil öğrenmede ve öğretiminde stres ve kaygı | ||
13) | Dil öğrenmede motivasyon | ||
14) | İngiliz dili eğitiminde eylem araştırması |
Ders Notları: | Armstrong, T. (2009). Muliple Intelligences in the Classroom (3rd Ed). Alexandria, Virginia: Association of Supervision and Curriculum Development. Cipani, E. (2004). Classroom Management for all Teachers, (2nd ed). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 10 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 10 | 10 | 100 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |