ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5004 | İkinci Dil Olarak İngilizce Teorisi ve Uygulaması | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR |
Dersin Amacı: | ELT 5004 dersi öğrencilerin çeşitli düzeylerde gerçek sınıflarda öğretmenlik deneyimi kazanmasını sağlayan pratik bir dersi temsil eder. Katılımcılar ders planları üretecek ve öğretmenlik ve etkili ders hazırlamak becerileri çeşitli gözlem prosedürleri aracılığıyla değerlendirilecektir. (önkoşul: ELT 5001) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; ELT 5004 tamamladıktan sonra, öğrenciler dil kuramı ve dil öğrenmeye dayalı, sınıfiçi öğretme, ölçme ve değerlendirme becerilerini gelişmiş olacaktır. Buna ek olarak, genel eğitim ilkelerini ve eğitim teknolojisi alanındaki güncel gelişmeleri daha iyi kavrayacaktır. Son olarak, öğrenci-öğretmen hem akademik hem de sınıfta yansıtıcı, eleştirel ve bağımsız düşünce ve eylem kapasitesini arttırıp ve bununla öz-farkındalık geliştirecektir. |
Öğrencilerin dönem boyunca hazırladıkları portfolyoda şunlar bulunmalıdır: Öğrencinin öğretme felsefesi Kendi değerlendirmeleri Ders uygulamalarının videoları Arkadaş gözlem raporları Başarılı örnek çalışmalar Öğretim performansı ve belirli bir amacın gerçekleştirilmesini gösteren geri dönüm raporları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders tanıtımı | ||
2) | Öğretmeyi keşfetmek, İkinci dİl öğretiminde karşılaşılan öğretmen eğitimi sorunları | ||
3) | Öğretmen eğitiminde öğretim teorileri | ||
4) | Öğretmenlerin inançları ve karar verme | ||
5) | Pedagojik sebeblendirme becerileri ve ders planların önemi | ||
6) | Dil öğretiminde profesyonel gelişmeye odaklanma | ||
7) | Sınıf içi gözlemler ve tartışmalar | ||
8) | Sınıf Gözlemleri 2 | ||
9) | Eylem araştırması aracılığıyla problem çözme | ||
10) | Dil sınıflarına Eylem Araştırması yapılması | ||
11) | Gözlemleyen kişilerden dönütler alma | ||
12) | Örnek Eylem çözümlemesi | ||
13) | Eylem Araştırması projeleri | ||
14) | Öğretmenliğin ilk yılı |
Ders Notları: | Adey, P. with Hewitt G, Hewitt J and Landau N. (2004) The Professional Development of Teachers: Practice and Theory. New York, NY: Kluwer Academic Publishers. Jordan A., Carlile, O., & Stack, A. (2008) Approaches to Learning: A Guide For Teachers. Berkshire-England: Open University Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 2 | % 20 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 10 | 40 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 5 | 10 | 50 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |