ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5004 İkinci Dil Olarak İngilizce Teorisi ve Uygulaması Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR
Dersin Amacı: ELT 5004 dersi öğrencilerin çeşitli düzeylerde gerçek sınıflarda öğretmenlik deneyimi kazanmasını sağlayan pratik bir dersi temsil eder. Katılımcılar ders planları üretecek ve öğretmenlik ve etkili ders hazırlamak becerileri çeşitli gözlem prosedürleri aracılığıyla değerlendirilecektir. (önkoşul: ELT 5001)

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
ELT 5004 tamamladıktan sonra, öğrenciler dil kuramı ve dil öğrenmeye dayalı, sınıfiçi öğretme, ölçme ve değerlendirme becerilerini gelişmiş olacaktır. Buna ek olarak, genel eğitim ilkelerini ve eğitim teknolojisi alanındaki güncel gelişmeleri daha iyi kavrayacaktır. Son olarak, öğrenci-öğretmen hem akademik hem de sınıfta yansıtıcı, eleştirel ve bağımsız düşünce ve eylem kapasitesini arttırıp ve bununla öz-farkındalık geliştirecektir.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin dönem boyunca hazırladıkları portfolyoda şunlar bulunmalıdır:
Öğrencinin öğretme felsefesi
Kendi değerlendirmeleri
Ders uygulamalarının videoları
Arkadaş gözlem raporları
Başarılı örnek çalışmalar
Öğretim performansı ve belirli bir amacın gerçekleştirilmesini gösteren geri dönüm raporları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı
2) Öğretmeyi keşfetmek, İkinci dİl öğretiminde karşılaşılan öğretmen eğitimi sorunları
3) Öğretmen eğitiminde öğretim teorileri
4) Öğretmenlerin inançları ve karar verme
5) Pedagojik sebeblendirme becerileri ve ders planların önemi
6) Dil öğretiminde profesyonel gelişmeye odaklanma
7) Sınıf içi gözlemler ve tartışmalar
8) Sınıf Gözlemleri 2
9) Eylem araştırması aracılığıyla problem çözme
10) Dil sınıflarına Eylem Araştırması yapılması
11) Gözlemleyen kişilerden dönütler alma
12) Örnek Eylem çözümlemesi
13) Eylem Araştırması projeleri
14) Öğretmenliğin ilk yılı

Kaynaklar

Ders Notları: Adey, P. with Hewitt G, Hewitt J and Landau N. (2004) The Professional Development of Teachers: Practice and Theory. New York, NY: Kluwer Academic Publishers. Jordan A., Carlile, O., & Stack, A. (2008) Approaches to Learning: A Guide For Teachers. Berkshire-England: Open University Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama 2 % 20
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 4 10 40
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 6 12
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 1 4 4
Ödevler 4 8 32
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 5 10 50
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı