ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5002 | ELT'de Ders ve Materyal Değerlendirme ve Deliştirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLİN TEKİNER TOLU |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere Ingilizce öğretmenliginde kullanilan yeni trend materyaller ve ders programi hazirlama konulari tanitilir. Materyallerin bagli olduklari teorik prensipler aciklanir, ayrica etkili ve zayif noktalari değerlendirilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ogrenciler dil mufredatini, ders programini, ders icerigini, materyallerini kritik edebilir. 2. Ogrenciler ders materyellerini etkili sekilde secip, analiz edip degerlendirebilir. 3. Ogrenciler mufredat tasarimı ve materyel irdeleme ilkelerini irdeler ve kullanır. 4. Dil öğretimi için uygun materyal seçer, gerekli uraylamaları yapar, ihtiyaçlara göre kendi ders mayeryallerini ilkelere bağlı olarak geliştirir. |
Bu ders Ingilizce oretmenligindeki temel yaklasimlari ve ders programinin ihtiyac analizine, ders icerigi ve kazanimlarina ve degerlendirmelerine gore olusturulmasi konularini icerir. Ders kitaplari incelenir, gerektiginde orencilerin ihtiyacina ve ders hedeflerine gore bazi bolumlerin cikartilmasi, degistirilmesi ve ek materyel ile giderilmesi islenir.Cok cesitli ogretim durumlarina gore farkli kitaplar ele alinir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | ||
2) | Dil öğretim yaklaşımları McDonough and Shaw, “The Framework of Materials and Methods.” & “The Impact of the Communicative Approach” | ||
3) | Materyal dizaynı ve geliştirme McDonough and Shaw, “Reading Skills,” “Listening Skills” Tomlinson, Ch. 5 A framework for materials writing (page 107-134) | ||
4) | Dil öğretimde materyaller Tomlinson: “A Glossary of Basic Terms for materials development in language teaching” & Introduction: principles and procedures of materials development | ||
5) | Dil öğretiminde materyaller Tomlinson Ch. 10 (pages 236-266) | ||
6) | Materyal değerlendirme ve uyaralama McDonough and Shaw “Evaluating ELT Materials,” “Adapting Materials” | ||
7) | Materyal geliştirmede güncel yaklaşımlar | ||
8) | Okuma ve yazma becerileri için materyal geliştirme | ||
9) | Konuşma ve dinleme becerileri için materyal geliştirme | ||
10) | CALL materyalleri ve Web 2.0 kullanarak materyal geliştirme | ||
11) | CALL materyalleri ve teknoloji | ||
12) | Yayınevinden gelen misafir konuşmacı: Ders kitabı yazımı ve tanıtımları | ||
13) | Final projeleri: Ders kitabı değerlendirmeleri | ||
14) | Final projeleri: Ders kitablarını karşlaştırarark analiz etme |
Ders Notları: | Richards, J. C. (2001). Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge University Press |
Diğer Kaynaklar: | McKay, S. L. (2003). Toward an Appropriate EIL Pedagogy: Re-Examining Common ELT Assumptions. International Journal of Applied Linguistics, 13 (1), 1-22. Graves, K. (2001). Teachers as course developers. Cambridge: Cambridge University press. Cummingsworth, A. (1995). Choosing your coursebook. Heinemann. Nunan, D. (1993). Syllabus design. Oxford: Oxford University Press. White, R. (1993). The ELT curriculum: design, innovation, and implementation. Blackwell. Yalden, J. (1987). The communicative syllabus: evolution, design and implantation. Prentice-Hall. Breen, M. (1985). Authenticity in the language classroom. Applied Linguistics, 6 (1), 60-70. Clarke, D. F. (1989). Materials adaptation: why leave it all to the teacher? ELT Journal, 43 (2), 133-141. Sheldon, L. E. (1988). Evaluation ELT textbooks and materials. ELT Journal, 42 (4), 237-246. Tomlinson, B. (2005). Materials development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Edge, J. & Wharton, S. Autonomy and development: living in the materials world (295-311) Long & Crooke. (1992). Three approaches to task-based syllabus design. TESOL Quarterly, Johnston, B. (2003). Values in English language teaching. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 6 | % 30 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 8 | 48 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 2 | 30 | 60 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 1 | 6 | 6 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |