ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEA5017 | Eğitimde Özel Konular | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. NEŞE UYANIK |
Dersin Amacı: | * Öğrencilerin eğitim alanındaki özel konularda daha derinlikli çalışmalarını sağlamak * Eğitim ve politika ilişkisini ortaya koymak ve etkileşimlerini incelemek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; * Eğitimin devlet ve bireysel politikalarla olan ilişkisini anlayabilmek * Tarih boyunca yaşanan çeşitli politik değişimlerin eğitsel süreçlere olan etkisini analiz edebilmek * Eğitimin politik bir araç olarak üstlendiği rolleri, tarihsel ve güncel olaylar ekseninde inceleyebilmek * Toplumsal cinsiyet, etnik köken, sosyal sınıf gibi kavramların eğitimi nasıl etkilendiğini kavramak |
Bu ders öğrencilere eğitimdeki bir kısım özel konular hakkında derinlikli bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin içeriği, derse atanan öğretim elemanının uzmanlık alanına göre değişse de, bu izlencede odak eğitim politikaları konusu olacaktır. Eğitim politikaları eğitim alanındaki birçok konunun incelenebileceği geniş ve kapsayıcı bir alandır. Eğitim sosyolojisi, eğitim ekonomisi, sınıf-toplumsal cinsiyet-ırk, etnik köken ve din hususlarının yanı sıra gündelik yaşamdaki politik süreçler ve olaylar da bu başlık altında incelenecektir Dersin eğitim alanında kapsayabileceği diğer örnek başlıklar şunlar olabilir: Eğitim teknolojisinde yeni gelişmeler, öğretme ve öğrenmenin yeni formulasyonları, dünyada eğitim alanında değişen trendler, günümüzün ‘öğrenen’ özellikleri, dünyadaki hızlı değişimle başa çıkma, global vatandaş yetiştirmenin yolları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma ve derse kısa bir giriş yapma | • Ballentine, J.H. (1989). Ch1:“Sociology of education” (pp.40-54). The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.) | |
2) | Yakın dönem politik dönüşümler ve eğitime yansıması | • 1980'lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılandırılması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları / Fuat Ercan | |
3) | Yakın dönem politik dönüşümler ve eğitime yansıması | Education, globalization and the nation state / Andy Green | |
4) | Yakın dönem politik dönüşümler ve eğitime yansıması | Neoliberalism, globalisation, democracy: challenges for education / Mark Olssen | |
5) | Eğitim eşitliği, eğitim hakkı, eğitim erişim | Eğitim Hakkı: Kendi Dilini Bulamamış Bir Söylem / Seçkin Özsoy | |
6) | Sermayenin türleri ve meritokrasi | Forms of Capital / Pierre Bourdieu | |
7) | Türkiye'de eğitimde özelleştirme ve yetişkin okuryazarlığı | • The Privatization of Education in Turkey / Fatma Gök • The historical and political context of adult literacy in Turkey / Fevziye Sayılan & Ahmet Yıldız | |
8) | Kız enstitüleri ve köy enstitüleri: amaç, kuruluş, süreç, kapanış | • The Village Institutes Experience in Turkey / Asım Karaömerlioğlu • Kız Enstitüleri: Ev Kadını Yetiştiren Asri Bir Müessese / Fatma Gök | |
9) | Türkiye'de kadın hakları, hareketleri, feminizm ve eğitsel yansımaları | • Kızların Sessizliği: Kız Enstitülerinin Uzun Tarihi / Elif Ekin Akşit | |
10) | Türkiye'de kadın hakları, hareketleri, feminizm ve eğitsel yansımaları | • Kadınsız İnkilap: Nezihe Muhiddin, Kadınlar Halk Fırkası, Kadın Birliği / Yaprak Zihnioğlu | |
11) | Türkiye'de kadın hakları, hareketleri, feminizm ve eğitsel yansımaları | • From Emancipation to Liberation: The Changing Role of Women in Turkey’s Public Realm / Yeşim Arat | |
12) | Türkiye'de modernleşme hareketleri | • Gendered Space: A New Look at Turkish Modernization / Ferhunde Özbay • Yeni Adam ve Yeni Kadın: 1930’ler ve 40’larda Kadın, Cinsiyet ve Ulus / Duygu Köksal | |
13) | Devlet, hegamoni, demokrasi, özgürlük | • 1984 / George Orwell • Brave New World / Aldous Huxley • Rethinking Hegemony / Thomas Clayton • Tolerance as a Discourse on Depoliticization / Wendy Brown | |
14) | Devlet, hegamoni, demokrasi, özgürlük | • 1984 / George Orwell • Brave New World / Aldous Huxley • Rethinking Hegemony / Thomas Clayton • Tolerance as a Discourse on Depoliticization / Wendy Brown | |
15) | Final week | - | |
16) | Final week | - |
Ders Notları: | - Books / Kitaplar: • 1984 / George Orwell • Brave New World / Aldous Huxley - A reading pack, consisted of following articles and more: • The Village Institutes Experience in Turkey / Asım Karaömerlioğlu • From Emancipation to Liberation: The Changing Role of Women in Turkey’s Public Realm / Yeşim Arat • The Privatization of Education in Turkey / Fatma Gök • The historical and political context of adult literacy in Turkey / Fevziye Sayılan & Ahmet Yıldız • Tolerance as a Discourse on Depoliticization / Wendy Brown • Gendered Space: A New Look at Turkish Modernization / Ferhunde Özbay • Rethinking Hegemony / Thomas Clayton • The State, Privatisation and Educational Policy: a critique of neo-liberalism in Latin America and some ethical and political implications / Carlos Alberto Torres • Education, globalization and the nation state / Andy Green • Neoliberalism, globalisation, democracy: challenges for education / Mark Olssen - Movies/ Filmler - Documentaries/ Belgesel • Bowling for Columbine • Mona Lisa Smile • Iron Jawed Angels • The Corporation • 3 Saat |
Diğer Kaynaklar: | - Books / Kitaplar: • Kadınsız İnkilap: Nezihe Muhiddin, Kadınlar Halk Fırkası, Kadın Birliği / Yaprak Zihnioğlu Kızların Sessizliği: Kız Enstitülerinin Uzun Tarihi/ Elif Ekin Akşit Readings / Makaleler: • 1980'lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılandırılması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları / Fuat Ercan 20. Yüzyılın Politik Mirası / Sungur Savran • Eğitim Hakkı: Kendi Dilini Bulamamış Bir Söylem / Seçkin ÖzsoySavran * Kız Enstitüleri: Ev Kadını Yetiştiren Asri Bir Müessese / Fatma Gök * Yeni Adam ve Yeni Kadın: 1930’ler ve 40’larda Kadın, Cinsiyet ve Ulus / Duygu Köksal |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 3 | % 20 |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 3 | 15 | 45 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |