ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEA5016 Yükseköğretimde Kalite Sistemleri Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLAY DALGIÇ
Dersin Amacı: • Ulusal ve uluslararası kalite standartları, kalite ödülleri ve küresel kalite hareketi tarihini de içeren kalite konusundaki temel kavramlar üzerinde genel bakış açısı sağlama,
• Yükseköğretimde en yaygın kullanılan kalite araç ve teknikleri konusunda temel bir anlayış sağlama. Şu an kullanılan kalite yönetimi problem çözme teknikleri konusunda farkındalık sağlama.
• Yükseköğretim kurumlarında stratejik kalite planlama konusunda farkındalık sağlama,
• Yükseköğretim kurumlarında kalite gelişim programlarının nasıl geliştirildiğinin öğrenilmesi,
• Bir yükseköğretim kurumunda sürekli gelişim gösteren bir kalite sisteminin geliştirilmesi konusunda bir anlayış geliştirmek.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• TKY temel kavramlarını açıklayabilecek,
• TKY felsefelerini açıklayabilecek,
• Yükseköğretim kurumlarında TKY süreçlerini karşılaştırabilecek,
• Belirli durumlarda belirli amaçlar doğrultusunda uygun kalite analizi araçlarını ve tekniklerini uygulamak,
• Kalite geliştirme programlarını yükseköğretim kurumlarında uygulamak,
• Strajejik kalite planlamasını süreçlere ayırmak,
• Yükseköğretim kurumlarındaki kalite güvencesi uygulamalarını değerlendirmek.

Dersin İçeriği

Bu derste detaylı olarak kalite kontrolündeki farklı metot ve son yıllardaki gelişmelere (QA/QC, STQM, Altı Sigma ve DFSS) odaklanılacaktır. Katılımcılar yükseköğretimde kalite kontrol teknikleri ve kalite yönetimi yaklaşımlarında farkındalık kazanacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı
2) -Kalite Kavramı -Kalite Hareketi İlgili okuma
3) -Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi -Etkililik ve Üniversitede Kalite İlgili Okuma
4) -Kalite Modelleri -Kalite Guruları: Deming, Crosby, Juran, Ishikawa İlgili Okuma
5) -ISO 9000 Serisi ve Yükseköğretim -Olay nasıl analiz edilir? İlgili Okuma
6) -Kalite Örgütü -Kalite için Eğitim Liderliği İlgili Okuma
7) -Kalite için Takım Çalışması -Olay Analizi İlgili Okuma
8) Olay Analizleri Tartışma
9) -Yükseköğretim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama İlgili Okuma
10) -Yükseköğretim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama İlgili Okuma
11) -Yükseköğretim Kurumlarında TQM Uygulamaları # 1: Oregon Universitesi SP - Olay Analizi İlgili Okuma
12) -Eğitimde Kalite Ödülleri Malcolm Baldridge, EFQM İlgili Okuma
13) -Yükseköğretim Kurumlarında TQM Uygulamaları # 2: -Kıyaslama (Benchmarking) -Küresel Kıyaslama Örgütleri Organizations İlgili Okuma
14) Tartışma ortamında genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Bernhard, A. (2011). Quality Assurance in an International Higher Education Area: A Case Study Approach and Comparative Analysis. Germany: Springer.
Diğer Kaynaklar: Bogue, E.G. & Hall, K.B. (2003). Quality and Accountability in Higher Education: Improving Policy, Enhancing Performance. California: Praeger Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 40
Sunum % 0
Projeler 1 % 10
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 20 20
Ödevler 5 10 50
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı