ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEA5016 | Yükseköğretimde Kalite Sistemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLAY DALGIÇ |
Dersin Amacı: | • Ulusal ve uluslararası kalite standartları, kalite ödülleri ve küresel kalite hareketi tarihini de içeren kalite konusundaki temel kavramlar üzerinde genel bakış açısı sağlama, • Yükseköğretimde en yaygın kullanılan kalite araç ve teknikleri konusunda temel bir anlayış sağlama. Şu an kullanılan kalite yönetimi problem çözme teknikleri konusunda farkındalık sağlama. • Yükseköğretim kurumlarında stratejik kalite planlama konusunda farkındalık sağlama, • Yükseköğretim kurumlarında kalite gelişim programlarının nasıl geliştirildiğinin öğrenilmesi, • Bir yükseköğretim kurumunda sürekli gelişim gösteren bir kalite sisteminin geliştirilmesi konusunda bir anlayış geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • TKY temel kavramlarını açıklayabilecek, • TKY felsefelerini açıklayabilecek, • Yükseköğretim kurumlarında TKY süreçlerini karşılaştırabilecek, • Belirli durumlarda belirli amaçlar doğrultusunda uygun kalite analizi araçlarını ve tekniklerini uygulamak, • Kalite geliştirme programlarını yükseköğretim kurumlarında uygulamak, • Strajejik kalite planlamasını süreçlere ayırmak, • Yükseköğretim kurumlarındaki kalite güvencesi uygulamalarını değerlendirmek. |
Bu derste detaylı olarak kalite kontrolündeki farklı metot ve son yıllardaki gelişmelere (QA/QC, STQM, Altı Sigma ve DFSS) odaklanılacaktır. Katılımcılar yükseköğretimde kalite kontrol teknikleri ve kalite yönetimi yaklaşımlarında farkındalık kazanacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders Tanıtımı | ||
2) | -Kalite Kavramı -Kalite Hareketi | İlgili okuma | |
3) | -Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi -Etkililik ve Üniversitede Kalite | İlgili Okuma | |
4) | -Kalite Modelleri -Kalite Guruları: Deming, Crosby, Juran, Ishikawa | İlgili Okuma | |
5) | -ISO 9000 Serisi ve Yükseköğretim -Olay nasıl analiz edilir? | İlgili Okuma | |
6) | -Kalite Örgütü -Kalite için Eğitim Liderliği | İlgili Okuma | |
7) | -Kalite için Takım Çalışması -Olay Analizi | İlgili Okuma | |
8) | Olay Analizleri Tartışma | ||
9) | -Yükseköğretim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama | İlgili Okuma | |
10) | -Yükseköğretim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama | İlgili Okuma | |
11) | -Yükseköğretim Kurumlarında TQM Uygulamaları # 1: Oregon Universitesi SP - Olay Analizi | İlgili Okuma | |
12) | -Eğitimde Kalite Ödülleri Malcolm Baldridge, EFQM | İlgili Okuma | |
13) | -Yükseköğretim Kurumlarında TQM Uygulamaları # 2: -Kıyaslama (Benchmarking) -Küresel Kıyaslama Örgütleri Organizations | İlgili Okuma | |
14) | Tartışma ortamında genel değerlendirme |
Ders Notları: | Bernhard, A. (2011). Quality Assurance in an International Higher Education Area: A Case Study Approach and Comparative Analysis. Germany: Springer. |
Diğer Kaynaklar: | Bogue, E.G. & Hall, K.B. (2003). Quality and Accountability in Higher Education: Improving Policy, Enhancing Performance. California: Praeger Publishing. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |