MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEA5012 | İnsani Gelişme ve Öğrenci Hizmetlerinin Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. NEŞE UYANIK |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrenci gelişim süreciyle ilgili araştırmaları incelemeyi ve gerek lisans gerekse yüksek lisans düzeyindeki öğrencilerin, sınıf içi ve dışı etkileşimler neticesinde, eğitimleri sürecinde entelektüel, etik, duygusal ve sosyal açıdan nasıl değiştiklerini anlamayı amaçlar. Üniversite programlarının verimliliğin arttırılması, üniversitedeki çeşitli öğrenci destek birimlerinin önemi, görevi, çalışma prensipleri gibi konular incelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; * Öğrenci işleri ve servisleri programları çerçevesindeki temel varsayımları, prensipleri, değerleri, inançları ve etiği kavrarlar * Bu hizmetlerin ve bu birimlerdeki çalışanların okul ortamında ve öğrencilerin akademik, duygusal, sosyal, kişisel ve genel refahında nasıl bir rol üstlendiğini anlarlar * Alanla ilintili araştırma, değerlendirme ve stratejik planlama süreçleriyle ilgili perspektif geliştirirler * Öğrenci işleri ve hizmetlerindeki sağlık, güvenlik ve hukuki konuları bilirler * Öğrenci işleri ve hizmetleri fonksiyonundaki temel hizmet başlıklarını sıralayabilir ve tartışabilirler * Farklı ülkelerdeki yüksek öğretim düzeyi öğrenci hizmetleri faaliyetlerini karşılaştırabilirler |
Etkili bir öğrenci işleri ve servisleri programı için gerekli temel varsayımlar, prensipler, değerler ve inanışlar ; öğrenci işleri ve servislerindeki görevlilerin profesyonel hazırlığı ve gelişimi; yüksek öğretim düzeyinde öğrenci işleri ve servislerinde araştırma, ölçme değerlendirme ve stratejik planlama; öğrenci işlerinde etik, güvenlik, risk yönetimi ve hukuki konular, öğrenci eğitimi ve başarısını arttırmak için sunulan profesyonel servis ve programlar; çatışma-felaket sonrası ülkelerde yüksek öğretim öğrenci işleri ve servisleri; dünyadaki öğrenci işleri ve servisleri uygulamaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse ve içeriğe genel bir giriş | - | |
2) | Ön tartışma ve varsayımlar | Ludeman, et al * Foreword, preface, introduction, Acknowledgements, executive summary, preamble (pages i-xix) * Section I: Assumptions | |
3) | Etkili bir öğrenci işleri ve servisleri programı için gerekli temel prensipler, değerler ve inanışlar | Ludeman, et al - Section II | |
4) | Öğrenci işleri ve servislerindeki görevlilerin profesyonel hazırlığı ve gelişiminin rolü | Ludeman, et al - Section III | |
5) | Yüksek öğretim öğrenci işleri ve servislerinde araştırma, ölçme değerlendirme ve stratejik planlama | Ludeman, et al. - Section IV | |
6) | Yüksek öğretim öğrenci işleri ve servislerinde araştırma, ölçme değerlendirme ve stratejik planlama | Ludeman, et al -Section IV | |
7) | Öğrenci işlerinde etik, güvenlik, risk yönetimi ve hukuki konular | Ludeman, et al. - Section V-VI | |
8) | Öğrenci işlerinde etik, güvenlik, risk yönetimi ve hukuki konular | Ludeman, et al - Section V-VI | |
9) | Yüksek öğretimde öğrenci işleri ve servisleri fonksiyonu: öğrenci eğitimi ve başarısını arttırmak için sunulan profesyonel servis ve programlar | Ludeman, et al - Section VIII | |
10) | Yüksek öğretimde öğrenci işleri ve servisleri fonksiyonu: öğrenci eğitimi ve başarısını arttırmak için sunulan profesyonel servis ve programlar | Ludeman, et al - Section VIII | |
11) | Yüksek öğretimde öğrenci işleri ve servisleri fonksiyonu: öğrenci eğitimi ve başarısını arttırmak için sunulan profesyonel servis ve programlar | Ludeman, et al - Section VIII | |
12) | * Çatışma-felaket sonrası ülkelerde yüksek öğretim öğrenci işleri ve servisleri * Dünyadaki öğrenci işleri ve servisleri uygulamaları hakkında ülke raporları (Öğrenciler sunum yapacaktır) | Ludeman, et al - Section VII & IX | |
13) | * Çatışma-felaket sonrası ülkelerde yüksek öğretim öğrenci işleri ve servisleri * Dünyadaki öğrenci işleri ve servisleri uygulamaları hakkında ülke raporları (Öğrenciler sunum yapacaktır) | Ludeman, et al - Section VII & IX | |
14) | * Çatışma-felaket sonrası ülkelerde yüksek öğretim öğrenci işleri ve servisleri * Dünyadaki öğrenci işleri ve servisleri uygulamaları hakkında ülke raporları (Öğrenciler sunum yapacaktır) | Ludeman, et al - Section VII & IX | |
15) | Final haftası | ||
16) | Final haftası |
Ders Notları: | Student Affairs and Services in Higher Education: Global Foundations, Issues and Best Practices Roger B. Ludeman, Editor-in-chief Kenneth J. Osfield, Associate editor Enrique Iglesias Hidalgo, Assistant editor Danja Oste, Assistant editor Howard S.Wang, Assistant editor UNESCO, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 25 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |