ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEA5011 | Yükseköğretim Ekonomi ve Finans | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM |
Dersin Amacı: | Bu ders temel olarak üniversite ve kolejlerdeki bütçe sürecine ve kurum içindeki tüm planlama ve diğer operasyonların bu süreçten etkilenme boyutuna odaklanacaktır. Katılımcılar bütçeleme ve finanse etmeyle ilişkili yazma ve konuşma becerilerini geliştireceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; Ülkelerin siyasal, ekonomik, sosyal tercihlerine ve örf ve adetlerine göre değişik biçim, şekil ve bileşime göre finanse edilmekte olan yüksek öğretim ekonomisi ve finansmanını tüm ayrıntıları ile öğrenmiş olup, bu hizmetlerin sürdürülmesi için gerekli kaynak ve stratejileri öğrenmiş olacaklardır. |
Ders bütünüyle öğrencilerin katılımı, grup halinde yürütecekleri çalışmalar ve deneyimleri üzerine kurulacaktır. Bilgi gelişimi için kısa seminerler ve ders sunumları, beceri gelişimi için grup çalışması ve sözlü sunuşlar, tutum ve davranış değişikliği için simülasyon ve grup tartışmaları ve değerler temeli için derinlemesine tartışmaya zemin hazırlama amaçlı konferanslar öngörülmüştür. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | DERSE GİRİŞ | Tanışma, Ders Tanımı, Konu Listesi, Ders İşlenişi Hakkında Bilgilendirme. | |
2) | YÜKSEKÖĞRETİMİN EKONOMİSİ VE FİNANSMANI | Yükseköğretimin Finansmanı Kavramı Yükseköğretimi Kim Sunmalı? | |
3) | YÜKSEKÖĞRETİMİN EKONOMİSİ VE FİNANSMANI | Dışsallıklar Piyasa Başarısızlığı | |
4) | YÜKSEKÖĞRETİMİN EKONOMİSİ VE FİNANSMANI | Ebeveynlerin Bilgisizliğı Eşitlikçilik | |
5) | FİNANSMAN YÖNTEMLERİ | Kamu Kaynaklarıyla Finansman Harçlarla Finansman | |
6) | FİNANSMAN YÖNTEMLERİ | Özel Kaynaklarla Finansman Üniversite-Sanayi İşbirliğiyle Finansma | |
7) | ALTERNATİF FİNANSMAN YÖNTEMLERİ | Toplum Destekli Devlet Üniversiteleri | |
8) | FİNANSMAN YETERLİLİĞİ | Yükseköğretimin Finansmanının Niceliksel Yeterliliği | |
9) | ALTERNATİF FİNANSMAN YÖNTEMLERİ | Devlet Destekli Vakıf Üniversiteler | |
10) | ALTERNATİF FİNANSMAN YÖNTEMLERİ | Sanayi Destekli Özel Üniversiteler | |
11) | YASAL ÇERÇEVE | Türkiye’nin Yükseköğretim Sisteminin Finansal Akımlarının Yasal Çerçevesi | |
12) | YASAL ÇERÇEVE | Türkiye’nin Yükseköğretim Sisteminin Finansal Akımlarının Yasal Çerçevesi | |
13) | YASAL ÇERÇEVE | Türkiye’nin Yükseköğretim Sisteminin Finansal Akımlarının Yasal Çerçevesi | |
14) | FİNANSMAN YETERLİLİĞİ | Yükseköğretimin Finansmanının Niceliksel Yeterliliği | |
15) | Final Sınavı | ||
16) | Final |
Ders Notları: | SÖYLER, İlhami (2008), “Eğitim Hizmetleri Bağlamında Vakıf Üniversitelerinin Finansal ve Vergisel Sorunları” Maliye Dergisi, Sayı: 154, Ocak-Haziran. SÖYLER, İlhami (2005), Devlet Mallarının Kamu Finansmanı Açısından Değerlendirilmesi, Maliye Bakanlığı APK Kurulu Yayını, 2005/368, Ankara. TUNCİL, Veysel (2008), “Kamu Hizmeti” www.turkhukuksitesi.com.makale,199htm. Erişim T.: 30.10.2008) TURAL, Necla K. (2002), Eğitim Finansmanı, Anı Yayıncılık, Ankara. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU (2008), “Yükseköğretim Finansmanı Raporu”, www.yok.gov.tr/eğitim/raporlar/mart99, Erşim T.: 21.05.2008 YÜKSEKÖĞRETİM KURULU (2007), “Vakıf Üniversiteleri Raporu”, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | ÖZYILMAZ, Ömer (2008), “Milli Eğitim Hizmetlerinin Kamu, Özel Sektör ve Gönüllü Kuruluşlar Eliyle Yürütülmesinin Gereği ve Yararları”, www.onerözyılmaz.com. Erişim T.: 12.08.2008. PEKTAŞ, E. Kadri (1999), Büyükkent Belediyelerinin Eğitim ve Kültür Hizmetlerine Siyasal Parti İdeolojilerinin Yansıması, Ankara. SÖNMEZ, Sinan (1983), Toplumsal Gereksinmeler, Kaynak Dağıtımı ve Pareto Optimumu, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Yayını, No:17/14, Ankara. SÖNMEZ, Sinan (1987), Kamu Ekonomisi Teorisi (Kamu Harcamalarında Etkinlik Arayışı), Teori Yayınları, Ankara |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 4 | 3 | 12 |
Proje | 6 | 6 | 36 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |