ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEA5011 Yükseköğretim Ekonomi ve Finans Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Dersin Amacı: Bu ders temel olarak üniversite ve kolejlerdeki bütçe sürecine ve kurum içindeki tüm planlama ve diğer operasyonların bu süreçten etkilenme boyutuna odaklanacaktır. Katılımcılar bütçeleme ve finanse etmeyle ilişkili yazma ve konuşma becerilerini geliştireceklerdir.


Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;

Ülkelerin siyasal, ekonomik, sosyal tercihlerine ve örf ve adetlerine göre değişik biçim, şekil ve bileşime göre finanse edilmekte olan yüksek öğretim ekonomisi ve finansmanını tüm ayrıntıları ile öğrenmiş olup, bu hizmetlerin sürdürülmesi için gerekli kaynak ve stratejileri öğrenmiş olacaklardır.

Dersin İçeriği

Ders bütünüyle öğrencilerin katılımı, grup halinde yürütecekleri çalışmalar ve deneyimleri üzerine kurulacaktır. Bilgi gelişimi için kısa seminerler ve ders sunumları, beceri gelişimi için grup çalışması ve sözlü sunuşlar, tutum ve davranış değişikliği için simülasyon ve grup tartışmaları ve değerler temeli için derinlemesine tartışmaya zemin hazırlama amaçlı konferanslar öngörülmüştür.


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DERSE GİRİŞ Tanışma, Ders Tanımı, Konu Listesi, Ders İşlenişi Hakkında Bilgilendirme.
2) YÜKSEKÖĞRETİMİN EKONOMİSİ VE FİNANSMANI Yükseköğretimin Finansmanı Kavramı Yükseköğretimi Kim Sunmalı?
3) YÜKSEKÖĞRETİMİN EKONOMİSİ VE FİNANSMANI Dışsallıklar Piyasa Başarısızlığı
4) YÜKSEKÖĞRETİMİN EKONOMİSİ VE FİNANSMANI Ebeveynlerin Bilgisizliğı Eşitlikçilik
5) FİNANSMAN YÖNTEMLERİ Kamu Kaynaklarıyla Finansman Harçlarla Finansman
6) FİNANSMAN YÖNTEMLERİ Özel Kaynaklarla Finansman Üniversite-Sanayi İşbirliğiyle Finansma
7) ALTERNATİF FİNANSMAN YÖNTEMLERİ Toplum Destekli Devlet Üniversiteleri
8) FİNANSMAN YETERLİLİĞİ Yükseköğretimin Finansmanının Niceliksel Yeterliliği
9) ALTERNATİF FİNANSMAN YÖNTEMLERİ Devlet Destekli Vakıf Üniversiteler
10) ALTERNATİF FİNANSMAN YÖNTEMLERİ Sanayi Destekli Özel Üniversiteler
11) YASAL ÇERÇEVE Türkiye’nin Yükseköğretim Sisteminin Finansal Akımlarının Yasal Çerçevesi
12) YASAL ÇERÇEVE Türkiye’nin Yükseköğretim Sisteminin Finansal Akımlarının Yasal Çerçevesi
13) YASAL ÇERÇEVE Türkiye’nin Yükseköğretim Sisteminin Finansal Akımlarının Yasal Çerçevesi
14) FİNANSMAN YETERLİLİĞİ Yükseköğretimin Finansmanının Niceliksel Yeterliliği
15) Final Sınavı
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları: SÖYLER, İlhami (2008), “Eğitim Hizmetleri Bağlamında Vakıf Üniversitelerinin Finansal ve Vergisel Sorunları” Maliye Dergisi, Sayı: 154, Ocak-Haziran. SÖYLER, İlhami (2005), Devlet Mallarının Kamu Finansmanı Açısından Değerlendirilmesi, Maliye Bakanlığı APK Kurulu Yayını, 2005/368, Ankara. TUNCİL, Veysel (2008), “Kamu Hizmeti” www.turkhukuksitesi.com.makale,199htm. Erişim T.: 30.10.2008) TURAL, Necla K. (2002), Eğitim Finansmanı, Anı Yayıncılık, Ankara. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU (2008), “Yükseköğretim Finansmanı Raporu”, www.yok.gov.tr/eğitim/raporlar/mart99, Erşim T.: 21.05.2008 YÜKSEKÖĞRETİM KURULU (2007), “Vakıf Üniversiteleri Raporu”, Ankara.
Diğer Kaynaklar: ÖZYILMAZ, Ömer (2008), “Milli Eğitim Hizmetlerinin Kamu, Özel Sektör ve Gönüllü Kuruluşlar Eliyle Yürütülmesinin Gereği ve Yararları”, www.onerözyılmaz.com. Erişim T.: 12.08.2008. PEKTAŞ, E. Kadri (1999), Büyükkent Belediyelerinin Eğitim ve Kültür Hizmetlerine Siyasal Parti İdeolojilerinin Yansıması, Ankara. SÖNMEZ, Sinan (1983), Toplumsal Gereksinmeler, Kaynak Dağıtımı ve Pareto Optimumu, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Yayını, No:17/14, Ankara. SÖNMEZ, Sinan (1987), Kamu Ekonomisi Teorisi (Kamu Harcamalarında Etkinlik Arayışı), Teori Yayınları, Ankara

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 4 3 12
Proje 6 6 36
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı