ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEA5008 | Yükseköğretim Etik ve Hukuki Sorunlar | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLAY DALGIÇ |
Dersin Amacı: | Dersin etik ve kanun ve düzenlemelerle ilgili genel kavramlar üzerine olmasının temel dayanak noktası tüm eğitim yöneticilerinin ve akademisyenlerin etik konularda ve yükseköğretim kanunları konusunda duyarlı ve bilgili olmaları gerekliliği inancıdır. Bu nedenle, yükseköğretimin tüm paydaşları bireysel hakları korumanın yanında etik ve yasal görev ve sorumluluklarını yerine getirmek konusunda da bilinçli ve donanımlı olmalıdırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; a. yükseköğretim kanun ve etiği konusunda temel kavram ve konuları ve onların politika yapım ve karar verme aşamalarındaki etkisini anlamış olacaklardır. b. Yükseköğretim kanun ve yönetimeliklerinin kaynağını bilecek ve bu bağlamda temel düzeyde hukiki alanda araştırma yapabilecektir. c. uzlaşmayla ya da davayla sonuçlanabilecek potansiyel problemleri tespit edebilecektir. |
Katılımcıların yükseköğretim hukukuna ilişkin temel kavramları bilmeleri ve bu kuralları çalışma yaşamında bilinçli bir biçimde uygulamalarına yönelik tutum ve davranışları kazanmak amaçlanmaktadır. Bu ders kapsamında, katılımcılara mesleki etik konusunda duyarlılık sağlarken, örnek olaya dayalı incelemeler yolu ile hukukî ve etik konular konusunda bilgi ve beceriler kazandırmak amaçlanmaktadır. Derste ayrıca katılımcılar üzerinde detaylı çalışma yapacakları problem teşkil eden bir konu (olay) seçeceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma, Dersin Tanıtılması | ||
2) | Yükseköğretimde etik tartışması | Ch1 Kaplin & Lee | |
3) | Yükseköğretimde Etik konular | Ch1 Kaplin & Lee | |
4) | İşe Alım | Ch2 Goonen & Blechman | |
5) | İşe Alım Olay analizi | Ch2 Goonen & Blechman | |
6) | Tazminat ve çalışma konuları | Ch3 Goonen & Blechman | |
7) | Terfi ve görev süresi konuları | Ch4 Goonen & Blechman | |
8) | Sözleşme feshi, yenilenmemesi ve iş gücü azaltımı | Ch5 Goonen & Blechman | |
9) | Akademik özgürlük | Ch6 Goonen & Blechman | |
10) | Akademik özgürlük Olay analizi | Ch6 Goonen & Blechman | |
11) | Akademik konularda öğrenciyle çatışmalar | Ch7 Goonen & Blechman | |
12) | Akademik konularda öğrenciyle çatışmalar | Ch7 Goonen & Blechman | |
13) | Transkript ve derece konuları | Ch8 Goonen & Blechman | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları: | Goonen, N. M. & Blechman, R. S. (1999). Higher Education Administration: A Guide to Legal, Ethical, and Practical Issues. USA: The GreenwoodEducators’Reference Collection. Kaplin, W. A. & Lee, B. A. (2006). The Law of Higher Education. CA: Jossey-Bass |
Diğer Kaynaklar: | Bowers, C. A. (1998). The Paradox of Technology: What's Gained and Lost? Thought and Action, XIV(1), 49-57. Fino, J. J.Campus Software Regulations Can Threaten Academic Freedom. Retrieved December 1, 2003, from http://www.aaup.org/ publications/Footnotes/FN01/fn01jf.htm Harrison, D. L. (2002, May 28). Higher Education Issues After The USA Patriot Act. Retrieved November 20, 2003, from http:// www.nacua.org/documents/PatriotAct_Outline.pdf Simmons, J. (2000). The Future of Academic Freedom: Educational Technology and Academic Freedom. Retrieved November 13, 2003, from http://www.ed.psu.edu/acsde/deos/deosnews/ deosnews10_3.asp A survey of traditional and distance learning higher education members. (2000). National Education Association. Twigg, C. A. (2000). Who Owns Online Courses and Course Materials? Intellectual Property Policies for a New Learning Environment. Retrieved December 1, 2003, from http://www.center.rpi.edu/ PewSym/Mono2.html |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 30 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 7 | % 15 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 7 | 7 | 49 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |