MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEA5004 | Yüksek Öğretim Tarihi ve Türk Yüksek Öğrenimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLAY DALGIÇ |
Dersin Amacı: | Bu ders geleceğin ve bugünün üniversite liderleri, araştırmacıları ve yöneticilerine yönelik olarak, yükseköğretim tarihini bilmenin yükseköğretimde liderlik ve diğer profesyonel sorumlulukları yerine getirmenin önemli olduğu felsefesi üzerine oluşturulmuştur. Tarih bilinci eleştirel liderlik ve problem çözme sürecine farklı perspektifler getirebilmeyi sağlayabilmektedir. Çünkü kurumlar ve kurumsal sistemler zaman içinde öğrencileri, akademisyenleri ve yöneticileri etkileyen gelenekler ve değerler geliştirirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Türk Yükseköğretiminin önemli tarihsel süreçleri, gelenekleri, değerleri ile ilgili bilgi edinmek; • Yükseköğretimin önemli konularında tarihsel analiz yapabilmek için kapasite geliştirmek; • Tarih öğreniminden edinilen bakışla kurumların ve kurum sistemlerinin liderlikle ilgili sorumluluklarını yerine getirebilmek; • Yükseköğretim tarihi alanına farkındalık ve ilgi uyandırmak |
Bu derste Türk Yükseköğretim kurumlarının kuruluşlarından günümüze kadar tarihsel süreç içinde sosyal, kültürel ve felsefî gelişimi ele alındıktan sonra, Türk yükseköğretiminin tarihsel gelişimi ve yükseköğretimle ilgili yasal düzenlemelere ilişkin konulara yer verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanıtımı | ||
2) | Türk Yükseköğretim tarihinde önemli olaylar | İlgili okuma | |
3) | Türk Yükseköğretim Sisteminin kuruluşu | İlgili okuma | |
4) | Tarih sürecinde Türk Yükseköğretim Sisteminin organizasyon yapısı | İlgili Okuma | |
5) | Yükseköğretim Felsefesi | İlgili Okuma | |
6) | Sömürge Dönemi Yükseköğretimi | İlgili okuma | |
7) | 19. yy.da Yükseköğretim | İlgili Okuma | |
8) | 19. yy.da Yükseköğretim | İlgili okuma | |
9) | 20. yy.da Yükseköğretim | İlgili okuma | |
10) | 20. yy.da Yükseköğretim | İlgili okuma | |
11) | Amerikan, İngiliz ve Alman Yükseköğretimi | İlgili okuma | |
12) | Girişimcilik Çağında Yükseköğretim | İlgili Okuma | |
13) | Yükseköğretime erişim: Kadınlar, Afrika kökenli Amerikalılar ve düşük sosyal sınıf vatandaşları | İlgili okuma | |
14) | Genel değerledirme |
Ders Notları: | Taşer, S. (2010). XX. yüzyıl başlarında Türkiye'de yükseköğretim. Ankara: Çizgi Kitabevi. Ozankaya, Ö. (1978). Türk Devrimi ve yüksek öğretim gençliği. Ankara Üniversitesi Yayınları. Goodchild, L. & Wechsler, H.. (1997). The History of Higher Education. Boston: ASHE Readers Series, Pearson Custom Publishing. |
Diğer Kaynaklar: | Thelin, J. (2004). A History of American Higher Education. Baltimore: Johns Hopkins Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 32 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 25 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 191 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |